EISA kårer Huawei P20 Pro til «Årets beste smarttelefon»

(Fornebu 16. august 2018) – European Image and Sound Association (EISA) har kåret Huawei P20 Pro til «EISA Best Smartphone 2018-2019», som et bevis på Huaweis fokus på kvalitet, design og yteevne. Dette er sjette året på rad Huawei vinner en pris fra EISA.

EISA, som består av 55 av verdens mest respekterte forbrukerelektronikkmagasiner, beskriver P20 Pro som «den mest avanserte, innovative og teknisk overlegne smarttelefonen noensinne».

– Huawei P20 Pro har endret industriens, profesjonelle fotografers og publikums oppfatning av hvor bra et mobilkamera kan være. Den rangerer øverst på DxoMarks globale bildekvalitetsindeks for mobiltelefoner, og er det beste valget hvis du skal kjøpe en ny kameramobil, sier Anders Bigseth, talsmann for Huaweis forbrukerelektronikk i Norge.

EISA beskriver Huawei P20 Pro som, «..en trendsetter innenfor mobil fotografering..» før de oppsummerer med beskrivelsen «Dette er en suveren kombinasjon av fantastisk hardware, optikk og håndverk».

– Å være en trendsetter er inspirerende og forpliktende. Vi er verdens 6. største selskap innenfor forskning og utvikling, og i fjor fikk vi godkjent om lag 74.000 patenter i oppfinner-kategorien. Disse, samt framtidige patenter sørger for at vi vil lansere mange nyskapende produkter og tjenester framover, sier Anders Bigseth, talsmann for Huaweis forbrukerelektronikk i Norge.

Huawei er verdens sjette største selskap innenfor forskning og utvikling (Se figur 4.1, s.62)

EISA-medlemmene er ekspertmedia langs hele spekteret av forbrukerelektronikk fra 27 land. Hvert medlem inngår i en, eller flere av EISAs seks ekspertgrupper – fotografi, mobile enheter, Hi-Fi, Home Theatre Audio, Home Theatre Display and Video og in-car-elektronikk. Hvert år nominerer EISA-medlemmene en liste produkter som de synes skiller seg ut i hver av disse kategoriene. Nominasjonene blir så presentert på EISAs AGM, der medlemmene gjør en grundig overveielse før de stemmer på vinneren av hver kategori.

Huawei vil formelt motta prisen på EISA prisutdelingen 31. august under IFA-konferansen i Berlin.

Den fulle, offisielle begrunnelsen fra EISA er følgende:

«Med sin blendende glass-finish, imponerende 6,1-tommer 1080 x 2240 piksler AMOLED-skjerm, 18:9-format, pålitelige 4000 mAh batteri utstyrt med Super Charge-funksjon og – sist men ikke minst – et imponerende tre-kamerasystem på baksiden, koprodusert med Leica, er Huawei P20 Pro den mest avanserte, innovative og teknisk overlegne smartmobilen noensinne. Som den perfekte følgesvennen for mobile brukere er den også en trendsetter innen mobil fotografering med de forbløffende bildene og videoene den produserer. Den sentrale bildeteknologien omfatter den primære F/1.8 fargebildebrikken, kombinert med to sekundærbrikker – en sorthvitt 20-megapiksel F/1.6 og 8-megapiksel 5x hybrid-zoom F/2.4 for farger. Dette er en suveren kombinasjon av fantastisk hardware, optikk og håndverk.»

EISA har tidligere gitt pris til blant annet Huawei P10 «EISA Smartphone Camera 2017-2018», Huawei Watch 2 «EISA Wearable Device 2017-2018» og Huawei P9 «European Consumer Smartphone 2016-2017».

Anders Bigseth, talsperson for Huawei Consumer Business Group i Norge

Mobil: 402 38 602 E-post: anders.bigseth@huawei.com

• Kunst, kultur, underholdning

Huawei er et globalt konsern med hovedsete i Shenzhen, Kinas Silicon Valley. Konsernet er forskningsdrevet, har 180.000 ansatte og virksomhet i 170 land. Huawei er verken statseid eller børsnotert, men eies av ansatte som brenner for at teknologi skal bidra til en enklere og bedre hverdag.

Huawei leverer kunnskap, teknologi, tjenester, utstyr og produkter til teleselskaper, offentlig og privat næringsliv og konsumenter. Vi er en av få aktører som utvikler standarder og utstyr til 5G, neste generasjons mobilnett.

Huawei klatrer årlig på de mest anerkjente indeksene over verdens mest verdifulle merkevarer. Også i Norge ønsker veldig mange å kjøpe det som karakteriseres som markedets beste smartmobiler, nettbrett og PC'er.