Huawei oppdaterer Huawei MateBook X Pro

BARCELONA, 24. februar 2019 — På Mobile World Congress (MWC) i 2018 introduserte Huawei Consumer Business Group (CBG) Huawei MateBook X Pro – den første bærbare PC-en med FullView. Ved å kombinere ekstrem portabilitet, FullView-display, god ytelse og smart connectivity, var Huawei MateBook X Pro en milepæl i Huaweis reise mot toppen av PC-segmentet. I år på MWC, lanserer Huawei den nylig oppdaterte Huawei MateBook X Pro. Den inneholder alle egenskapene som kjennetegner en flaggskip-PC: kunstnerisk design, innovasjon og intelligens. Dette gjør at MateBook X Pros ytelse og samhandling med andre enheter blir tatt til nye høyder.

– Som en ekstra slank bærbar PC, er Huawei MateBook X Pro et eksempel på Huaweis signaturdesign- og håndverk. Samtidig hjelper gjennombruddene i Ultra FullView-displayet, batteribruk, ytelse og all-scenario connectivity forbrukerne til å være produktive når som helst og hvor som helst. Et premium-utseende, innovativ teknologi og intelligens er en del av DNA-et til MateBook X Pro-serien og denne oppgraderingen er et eksempel på det. Det er vår kraftigste, mest bærbare og mest intelligente enhet så langt og vi er begeistrede for å kunne gi dette til forbrukerne, sier Wang Yinfeng, President i PC and Tablet Product Line i Huawei Consumer BG.

Ultra FullView opplevelse som tar pusten fra deg

Huawei MateBook X Pro er laget for business-brukere og profesjonelle innholdsprodusenter – brukere som jakter – eller krever – høy kvalitet i livet. På utsiden er den nye Huawei MateBook X Pro CNC metallisk med en premium sandblåst finish. Den er tilgjengelig i Mystic Silver og Space Gray, er bare 14,6 mm tykk og veier 1,33 kg. Dette gjør den til den perfekte enheten for mobilitet og produktivitet.

Huawei har utviklet Ultra Fullview-display. Med smale kanter på alle sider gir Ultra FullView-displayet en imponerende screen-to-body ratio på 91 prosent. Huawei velger også det ukonvensjonelle skjermformatet 3:2 som er bedre egnet for produktivitet og innholdsproduksjon sammenliknet med vanligere widescreens.

Ultra FullView-displayet er et 13,9-tommer LTPS-panel med opp til 3K-oppløsning (3000x2000) og som viser 100 prosent av sRGB fargeskalaen. De rike fargene og 3K-oppløsningen gjør innholdet virkelighetsnært og gir en mer oppslukende underholdningsopplevelse enn noen gang før. I tillegg støtter den 10-punkts multi-touch og Finger Gestures Screenshot[1] som gir brukerne en ny og mer intuitiv måte å samhandle med enhetene sine på.

Ultimat ytelse gir maksimal produktivitet

Huawei MateBook X Pro er et eksempel på det ypperste innen innovasjon for bærbare PC-er. På innsiden av den lette og bærbare nye Huawei MateBook X Pro finner du kompromissløs ytelse ved hjelp av åttendegenerasjons Intel® Core™ i7-8565U og i5-8265U. Utstyrt med NVIDIA® GeForce® MX250 som kjører på 2GB GDDR5 VRAM, leverer Huawei MateBook X Pro en sømløs opplevelse for ethvert scenario – fra grafisk arbeid og videoredigering, til gaming og filmopplevelser.

Den bærbare PC-en inkluderer et intelligent system for nedkjøling som dynamisk skifter mellom aktive og passive moduser for effektiv og stille nedkjøling, mens de to Huawei Shark Fin Fans 2.0 har større finner for å produsere en bedre luftutgang. Huawei MateBook X Pro har også en intelligent filterteknologi som gir temperaturovervåkning i sanntid som gjør at PC-en er enda stillere.

I tillegg har Huawei MateBook X lydsystemet Dolby Atmos®. Huawei og Dolby lager høyttalerne sammen og resultatet er eksepsjonelle lydopplevelser med kringlyd som tar pusten fra deg. Du vil føle at du er inne i handlingen, mens du nyter mobil underholdning på Huawei MateBook X Pro på fritiden.

Huawei MateBook X Pro har et stort 57,4Wh2-batteri. Sammen med Huaweis proprietære strømsparingsmoduser kan brukerne nyte lang batteritid.

Huawei MateBook X Pro er utstyrt med en ny Thunderbolt™ 3-inngang som støtter toveis dataoverføring med hastigheter opp mot 40Gpbs. Reisende vil bli glade for å finne ut at nye Huawei MateBook X Pro er den bærbare PC-en med verdens raskeste Wi-Fi. Dette gjør at den mottar signalene bedre og gir en mer stabil tilkobling enn noen gang før. Bluetooth 5.0 dobler dataoverføringshastigheten med fire ganger så bred signaldekning og åtte ganger så gode kringkastingsegenskaper sammenliknet med sin forgjenger. Dette betyr at den nye bærbare PC-en kan kobles til fra lengre avstander og med mer stabile signaler.

All-scenario intelligent samhandling mellom enheter

Ingen verktøy er viktigere for arbeid og underholdning enn smarttelefoner og bærbare PC-er. Å overføre filer mellom dem er en hverdagslig aktivitet. Derfor har Huawei MateBook X Pro den oppgraderte Huawei Share 3.0 OneHop[2]. Denne funksjonen løser problemet med dataoverføringer mellom Windows-maskiner og Android-telefoner. Huawei Share 3.0 muliggjør bilde, video og dokumentoverføringer. Skjermopptak er også lettere enn noen gang. Ved å riste på telefonen og trykke «PC HUAWEI Share» på PC-en, vil et skjermopptak fra den bærbare PC-en[3] umiddelbart bli sendt til smarttelefonen. I tillegg til Huawei Share 3.0 OneHop, har Huawei utviklet en proprietær Clipboard Sharing-funksjon. Denne funksjonene lar brukere dele et utklipp mellom to enheter. Med dette kan brukere kopiere innhold fra en enhet og lime den inn på en annen enhet i nærheten.

Teknologi som Fingerprint Power Button 2.0 og det innfelte kameraet tilbyr en praktisk og «one-of-a-kind»-opplevelse. Fingerprint Power Button 2.0 lar brukerne raskt autentisere seg når de slår på maskinen, mens kameraet beskytter brukerens privatliv samtidig som det maksimerer display-området. Det bærbare Huawei USB Type C Power-adapteret gir muligheten til flere hurtigladingsstandarder – som er spesielt nyttig for reisende som vil slippe å ha med seg flere ladere på reise.

Huawei fortsetter sitt dedikerte arbeid og fremgang i markedet for premium bærbare PC-er og leverer all-scenario-opplevelser. Fremover vil Huawei fortsette å integrere sine ledende smarttelefonløsninger inn i PC-produktene med et mål om å forbedre brukeropplevelsen og la flere forbrukere sette pris på håndverk, innovasjon og smartteknologien som kjennetegner Huaweis flaggskip-produkter.

Nye MateBook X Pro vil være tilgjengelig fra april 2019 i Kina, land og lokasjoner i Europa, Nord-Amerika, Asia, Midtøsten og mer.

Pris og tilgjengelighet[4]

Enhet Specs Pris
Huawei MateBook X Pro i5/8GB/512GB/MX250/TouchScreen 1599€
Huawei MateBook X Pro i7/16GB/1TB/MX250/ TouchScreen 1999€

*All data are theoretical values obtained by Huawei internal laboratories through tests carried out under particular conditions. Actual data may vary owing to differences in individual products, software versions, application conditions and environmental factors.

[1]Available on versions with PC Manager version 9.1 or above

[2]Please refer to further details about HUAWEI MateBook X Pro from HUAWEI Consumer BG official website.

[3] Up to 60 seconds

[4] Sales tax included. Configurations and final price may vary in different countries

• Data, telekom, IT

Huawei er et globalt konsern med hovedsete i Shenzhen, Kinas Silicon Valley. Konsernet er forskningsdrevet, har 180.000 ansatte og virksomhet i 170 land. Huawei er verken statseid eller børsnotert, men eies av ansatte som brenner for at teknologi skal bidra til en enklere og bedre hverdag.

Huawei leverer kunnskap, teknologi, tjenester, utstyr og produkter til teleselskaper, offentlig og privat næringsliv og konsumenter. Vi er verdens 5. største selskap innenfor forskning og utvikling*, og en av få aktører som utvikler 5G-standarder, -utstyr og -produkter.

Huawei solgte over 200 millioner smartmobiler i 2018, og klatrer årlig på de mest anerkjente indeksene over verdens mest verdifulle merkevarer.

*2018 EU Industrial R&D Investment Scoreboard