Dette er nye Hyundai i20

Pressemelding   •   sep 03, 2014 12:00 CEST

Hyundai slipper nå ytterligere informasjon om nye i20 som lanseres på bilmessen i Paris i oktober. Med nye og særpregede linjer er den større enn sin forgjenger, både utvendig og innvendig. For å tilpasse i20 til det europeiske markedet har Hyundai under utviklingen lagt vekt på romslig interiør, teknologiske avanserte løsninger, komfort og ren, tiltrekkende design. Bilen er utviklet og designet i Tyskland og produseres på Hyundais nyutvidete fabrikk i Tyrkia.

Nåværende utgave av i20 har vært en suksess for Hyundai med over 400 000 solgte enheter i Europa på seks år, etter Getz som ble introdusert i 2002. Hyundais mål er at den nye versjonen skal åpne døren til nye markedssegmenter og en større andel av dette segmentet (B) .

Les mer om nye Hyundai i20 i vedlagte dokument.

Hyundai Motor Company i Korea er en verdens største bilprodusent nærmere 100 000 ansatte. Hyundai er representert i 193 land med rundt 6 000 forhandlere. I Norge har selskapet 67 forhandlere, og har solgt nærmere 100 000 biler siden merket kom til landet i 1992.

Kommentarer (0)