Hyundai klar for ny runde i rally-VM

Pressemelding   •   mai 06, 2014 13:43 CEST

Etter oppløftende resultater i Rally Portugal er nå Hyundai klar for Rally Argentina førstkommende helg. Belgiske Thierry Neuville får denne gang med seg den spanske føreren Dani Sordo, som gjorde en svært god figur for Hyundai i Portugal. Etter som testing utenfor Europa ikke er lovlig, blir Argentina en ny utfordring for teamet. Hyundai-teamet har oppsøkt lignende kjøreforhold i Portugal for å venne seg til samme type løst grusunderlag som i Argentina.

Argentina er et rally-land kjent for sine ivrige tilskuere og krevende veier, og teamet ser frem til denne nye utfordringen. Målsettingen er fremdeles å komme til mål i flest mulige race, og gode resultater blir sett på som en bonus i teamets første år.

Hyundai Motor Company i Korea er verdens fjerde største bilprodusent med 90.000 ansatte. Hyundai er representert i 193 land med rundt 6.000 forhandlere. I Norge har selskapet 67 forhandlere, og har solgt over 80.000 biler siden merket kom til landet i 1992.

Kommentarer (0)