Hyundai signerer avtale om brenselcellebiler i Tyskland

Pressemelding   •   feb 25, 2011 09:59 CET

Bildet viser Dr. Klaus Bonhoff fra NOW GmbH, Dr. Hyun Soon Lee fra Hyundai og Patrick Schnell fra Clean Energy Partnership

Hyundai har signert en avtale (MOU) med Clean Energy Partnership (CEP) i Tyskland for å fremme utbredelsen av brenselcellebiler i landet. Den tyske regjeringen har i samarbeid med flere nasjonale partnere satt opp et nasjonalt innovasjonsprogram (NAP) for å støtte innføringen av brenselcelleteknologi i Tyskland. Programmet har et budsjett på 1,4 milliarder euro i perioden 2007 til 2016 og det er dette samarbeidet Hyundai nå blir en del av som deltager i Clean Energy Partnership.

Avtalen kommer etter at Hyundai i januar signerte en avtale med Norge og tre øvrige nordiske land for å teste brenselcellebiler i det europeiske markedet.

Se vedlagte pressemeldinger og linker.

Hyundai Motor Company i Korea er verdens femte største bilprodusent med ca 75.000 ansatte. Hyundai er representert i 193 land med ca 6.000 forhandlere. I Norge har selskapet ca. 65 forhandlere og har solgt over 70.000 biler siden merket kom til landet i 1992.

Kommentarer (0)