IBM lanserer mobil finansieringsapp for sine partnere - Rapid Financing® Mobile app

Med en forventning om 10 milliarder mobile enheter i 2020 vil utbredelsen av mobil teknologi bidra til en fundamental endring i måten vi tenker, arbeider og samhandler på. Allerede i dag er det slik at 90 % av alle mobilbrukere alltid har mobiltelefonen innen rekkevidde, og de utfører et bredt spekter av aktiviteter og transaksjoner på tvers av ulike enheter.

Den nye Rapid Financing® Mobile app fra IBM Global Financing er utviklet for å imøtekomme denne adferdsendringen. Ved å legge inn kundeinformasjon, samt informasjon om ønsket løsning, kan man i løpet av få minutter, få tilbud, kredittgodkjenning og kontrakt - uavhengig av om det er en Android, Apple, Blackberry eller Windows mobilenhet.

Som en del av en global utrulling, gir IBM nå også sine norske samarbeidspartnere tilgang til Rapid Financing®-appen, noe som betyr at finansiering av kunders IT-investeringer kan sikres i løpet av minutter - når som helst, hvor som helst.

Rapid Financing®-appen er utstyrt med et brukervennlig grensesnitt og kan benyttes til kontrakter på opp til 2,5 millioner NOK. Appen er basert på IBM Global Financing's enkle web-applikasjon Rapid Online og designet for bruk for selgere og løsningsleverandører - selv de uten en finansiell bakgrunn.

”I dagens økonomiske klima er det mange bedrifter som ser seg om etter alternative finansieringskilder for sine IT-investeringer - her er IBM Global Financing et raskt, enkelt, oversiktlig og ikke minst konkurransedyktig alternativ,” sier Asbjørn Søgstad, leder for  IBM Global Financing i Norge.

”Tradisjonelt sett har nok markedet oppfattet finansiering fra IBM som kun å være forebeholdt IBMs produkter, men faktum er at vi finansierer både IBMs egne produkter og tjenester, samt våre partneres løsninger og tjenester - det vil si kundens totale IT-prosjekter,” sier Søgstad

”Med denne lanseringen vil IBMs mange dyktige partnere, få et effektivt og enkelt verktøy for å inkludere finansieringsavtaler i kontrakter,” sier Asbjørn Søgstad, leder for  IBM Global Financing i Norge,” men for å få tilsagn på lån fra IBM Global Financing må bedriftene selvfølgelig innfri den grunnleggende kredittvurderingen.”

Mer om den mobile appen:

• Økonomi, finans

IBM er et globalt teknologiselskap med over 400 000 ansatte i 170 land. I over hundre år har vi flyttet grenser for hva teknologi kan utrette. Som verdens største IT-konsulentselskap og en storprodusent av maskin- og programvare, kan vi tilby våre kunder unik kompetanse og komplette løsninger.

I Norge har IBM bistått offentlig og privat sektor siden 1935. Sammen med vårt partner- og leverandørapparat leverer vi smarte løsninger til hele bedriftsmarkedet; fra små selskaper til Norges største bedrifter.