IBM lanserer nye PureSystems, Power og lagringsløsninger

IBM har i dag en rekke nylanseringer for å gjøre det enklere for flere bedrifter å nyttiggjøre seg av nettskyen og håndtere store datamengder.

Lanseringen inkluderer blant annet PureData System for Analytics for å utnytte potensialet i Big Data og et mindre PureApplication System  for å tilrettelegge for enkel implementering av nettskymiljøer.

IBM lanserer også en ny familie av Power Systems basert på den nye POWER 7 + prosessoren. Flere mindre bedrifter har utfordringer med å opprette egne skymiljøer grunnet mangel på internkompetanse og begrensede midler. Dette forenkles med nye Power Systems som krever minimialt med kompetanse grunnet den iboende virtualiserings- og automatiseringsteknologien.

”Løsninger for Big Data og nettskyen som tidligere var forbeholdt de store bedriftene, blir nå tilgjengelig for små og mellomstore organisasjoner," sier Rod Adkins, global direktør for IBM Systems & Technology Group.

For mer informasjon, se pressemelding om PureData (US) og Power/Storage (US).