IBM satser stort på mobil

IBM MobileFirst er en komplett produktportefølje som inkluderer blant annet sikkerhet, analyse, app-utvikling og skybaserte tjenester. Lanseringen gjør det enklere for bedrifter å utnytte potensialet som ligger i en mobil plattform: Fra enhetlig styring av ansattes mobiltelefoner og utvikling av nye mobile e-handelsløsninger til sårbarhetsanalyse av mobil-apper.

“Hittil har mobile løsninger stort sett handlet om nye smarttelefoner, operativsystemer, spill og enkelt-apper. Men mange bedrifter har ikke sett det store potensialet i å ta mobil inn i forretningsstrategien. På samme måte som internett endret måten vi bruker banktjenester og handler varer på, vil mobile løsninger bli stadig viktigere fremover. Mobilen blir det sentrale knutepunktet for det meste kundene foretar seg. IBM MobileFirst er designet for å gjøre det enkelt og sikkert å drive business på mobil,” sier Robert LeBlanc, senior vice president, middleware software, IBM.

Nøkkelprodukter innen MobileFirst inkluderer:

IBM MobileFirst Platform –Inkluderer IBM Worklight for å forenkle utvikling og utrulling av apper og Rational Test Workbench for å sikre pålitelighet og kvalitet på appene.

IBM MobileFirst Security – Ivaretar sikkerheten og foretar sårbarhetsanalyse med support for Apple iOS apper med den siste nyvinningen IBM AppScan.

IBM MobileFirst Management – Oppdateringer av IBM Endpoint Manager gir ny funksjonalitet for enkel håndtering av bedriftens ”Bring Your Own Device” policy.

IBM MobileFirst Analytics – IBM Tealeaf CX Mobile gir bedre forståelse av mobilbruk og sikrer samme brukeropplevelse på ulike mobile enheter.

For mer informasjon, se pressepakke (US)