Icelandair er online – også i 11 kilometers høyde

Når du flyr med Icelandair er det gode muligheter for å følge med på hva som skjer på bakken mens du selv befinner deg høyt over skyene.

21 av Icelandairs 23 fly har Wi-Fi om bord og målet er å få installert Wi-Fi på de to siste innen utgangen av 2015. Hastigheten tilsvarer 3G-forbindelse, og det er enkelt å logge på. En ting er å sjekke Facebook og andre sosiale medier, skrive e-poster og kommunisere med venner i skyene på vei til Island eller Nord-Amerika, en helt annen ting er hvordan det fungerer. Icelandair har laget en såkalt ”info graphic” som forklarer og illustrerer hvordan Wi-Fi fungerer, slik blir man litt klokere på hva som foregår utenfor flyvinduet.

Hele Icelandair Wi-Fi ”info graphic” kan ses her:

Icelandair flyr til 42 destinasjoner, hvorav 16 i Nord-Amerika: Boston, Washington D.C. New York (JFK og Newark), Orlando, Minneapolis/St. Paul, Denver, Seattle, Anchorage, Portland, og Chicago (fra mars 2016) i USA. Toronto, Halifax, Vancouver, Edmonton og Montréal (fra mai 2016) i Canada.

• icelandair wi-fi
  • wi-fi om bord