Icelandair gir barn med langvarige sykdommer mulighet til å reise

The Special Children Travel Fund (Vildarbörn), er en veldedighetsorganisasjon skapt av Icelandair som gir barn med langvarige sykdommer mulighet til å reise med sine familier og gjøre sine drømmereiser til virkelighet.

Icelandairs reisefond for barn med spesielle behov gir barn fra Island og nærliggende land, som ellers ikke har råd til å reise på grunn sykdomsutgifter, muligheten til å reise med sine familier.

Reisefondet  kan finansieres av Icelandairs passasjerer på to måter. Først og fremst gjennom kontante donasjoner som legges i en konvolutt utplassert i setelommen på flyet som ved reisens slutt samles inn av kabinpersonalet. Medlemmer av Icelandairs Saga Club kan bidra ved å årlig donere et visst antall av sine oppsamlede flypoeng.

En av de viktigste måtene Icelandairs kunder kan bidra til fondet for barn med spesielle behov er gjennom å donere flypoeng. Kunder kan også donere flypoeng ved å sende epost til dea@icelandair.is og oppgi antallet flypoeng de vil bidra med.

Utdeling fra fondet foregår to ganger i året. Neste utdeling vil finne sted 25. April og 26. Oktober 2013.

Ved siste utdeling, den 26. Oktober 2012 ble fondet utdelt til 26 barn og deres familier, noe som berørte tilsammen 150 personer. Siden fondets etablering har totalt 355 familier mottatt støtte fra fondet.

For å søke om Icelandairs reisefond, gå til: https://www.icelandair.no/frequent-flyer/special-children-travel-fund/application/

• special children travel fund
  • barn med spesielle behov
  • veldedighetsorganisasjon