Icelandair kom ut av tredje kvartal i år med en passasjer vekst på 15% sammenlignet med tredje kvartal 2013. Det ble transportert 2,1 millioner passasjerer i 2014 mot 1,8 millioner passasjerer i samme periode 2013.

Den positive trenden vil trolig fortsette for Icelandair og de siste trafikktallene viser en 15% økning i passasjertall for oktober sammenlignet med samme måned i fjor. Tallet er 212 904 passasjerer i oktober 2014 mot 184 835 i oktober 2013.
Det er ikke bare i oktober tallene er gode. De siste ti månedene av 2014 viser en samlet økning i antall passasjerer på 16% sammenlignet med samme periode i 2013, eller 2,3 millioner reisende i forhold til nesten 2 millioner.

Alene på transatlantiske flygninger finner vi en økning på 23,6% for oktober 2014. Icelandair åpnet tidligere i år to nye destinasjoner i Canada: Vancouver og Edmonton og nylig annonsert vi at Portland, Oregon er en del av rutenettet fra midten av mai 2015. Selskapets 14 nordamerikanske destinasjon er dermed en realitet.

I høst, fokuserte Icelandair på å rette oppmerksomheten mot muligheten for å stoppe på Island på veien over Atlanterhavet og dermed få to svært ulike opplevelser på samme tur. Med snart 14 fargerike og varierte nordamerikanske destinasjoner i nettverket, bør det være noe for enhver smak.

I 2015 flyr Icelandair på 39 destinasjoner, hvorav 14, som nevnt, er i Nord-Amerika: New York (JFK og Newark), Boston, Washington DC, Orlando, Minneapolis / St. Paul, Denver, Seattle, Anchorage og Portland i USA og Toronto, Halifax, Edmonton og Vancouver i Canada. Icelandair flyr på 9 destinasjoner i Norden samt de fleste større Europeiske hovedsteder, totalt 25 i Europa

• stopover
  • stopover i island