Opplev nordlys på Island med Icelandair

Islands ledende flyselskap Icelandair tilbyr utrolige pakkereiser for den som vil oppleve nordlys i landets nordligste by Akureyri.

Nordlys er uten tvil et av naturens mest storslåtte begivenheter. Det vakre lysspillet Aurora Borealis oppstår med en en radius på 2500 km rundt den magnetiske nordpolen. Islands perfekte beliggenhet like nedenfor den arktiske sirkel gjør landet til et ideelt utgangspunkt for en nordlysekspedisjon. Nordlyset kan jevnlig ses fra Akureyri og omegn på klar nattehimmel fra september til april.

Som en del av pakkereisen kan stjernekikkerne tilbringe den første natten i Islands hovedstad, på det nyrenoverte firestjerners hotellet Hotel Reykjavik, som inkluderer gratis tilgang på det avslappende Soley Natura Spa. Dag to og tre tilbringes på det nyåpnede trestjerners hotellet Icelandair Hotel Akureyri.

Akureyri er en sjarmerende by ved fjorden omringet av vakker natur, og er kun 45 minutters flytur fra Reykjavik. Byen fungerer som en flott base både for sommer og vinteraktiviteter som langrenn, slalåm, snøskuterkjøring, ridning, fjelltur, biltur og isskøyting.

Nordlysturen finner sted i løpet av den første kvelden i Akureyri og ingen tur blir den samme ettersom en erfaren reiseleder velger hver utflukt basert på kveldens værvarsel. Turen lover en 80 prosent sjanse for å se nordlys, og dersom man skulle være uheldig å ikke se nordlyset vil reiselederen tilby en ny utflukt gratis.

Icelandairs reise til Island tilbyr mye for pengene, med utvalgte pakkereiser som er rimeligere enn reiser innenlands i Skandinavia.

For mer informasjon om Icelandairs pakkereise “Nordlys i Akureyri”, se:http://www.icelandair.no/.

• Livsstil, mote, fritid

• nordlys