EFG HOV+DOKKA går offshore - deltar på OTD Bergen 2014

14-16 oktober deltar EFG HOV+DOKKA på Oljemessen i Bergen, OTD Offshore Technology Days 2014. OTD Bergen 2014 er Norges største møteplass for Olje, gass og energi sektoren,
og for alle som leverer varer og tjenester inn mot bransjen.

EFG HOV+DOKKA benytter messen til å vise sin satsning mot bransjen og tydeliggjøre seg som leverandør. «Det er første gang vi deltar på messen, men bransjen er ikke ny for oss. Vi har levert til offshore og maritime miljøer helt siden 80-tallet, så vi er godt kjent med de spesielle krav som stilles til både løsninger og materialer» Annette Enger, markedssjef EFG HOV+DOKKA.

Satsningen mot bransjen kommer på et tidspunkt hvor bransjen opplever sterkt press og usikkerhet i forhold til fremtiden. EFG HOV+DOKKA ser på dette som en mulighet. Det er ofte på tidspunkter når bedrifter opplever sterkt konkurransepress og endringer i markedet de opererer at de også må tenke annerledes på hvordan de er organisert og hvordan de posisjonerer seg overfor kunder og for å få riktig arbeidskraft på plass.  Stadig flere bedrifter ser verdien i også å benytte innredningsløsninger som viktig virkemiddel i forretningsstrategien for å kommunisere bedriftens identitet og øke de ansattes motivasjon. Samtidig som det økonomiske perspektivet skal ivaretas med økt krav til arealeffektivitet og produktivitet. Det er nettopp her EFG HOV+DOKKA både har kompetanse og løsninger som kan utgjøre en forskjell.

I tillegg til helt spesielle krav til materialer (NORSOK standard) krever offshore leveranser stor
grad av skreddersøm i innredningen. EFG HOV+DOKKA har en organisasjon, produksjon og logistikk som er optimalisert for store komplekse leveranser og har et eget team i konsernet som kun arbeider med spesialtilpasninger og produkter som tas frem spesielt for spesifikke prosjekter og kunder.

Hva kan besøkende oppleve på messen
Messestanden viser en komplett arbeidsplass med soner for arbeid, møter og et avkoblings eller sosialt areal om du vil.  Messestandens størrelse begrensning demonstrerer kunnskap om arealeffektive løsninger. Fler-funksjonelle løsninger er ofte viktig ved arealeffektivitet, og dette ser vi tydelig ved en oppbevaringsløsning som ivaretar personlig oppbevaring, løsningen har akustiske egenskaper og fungerer som en avskjerming mot neste sone. Her kan man også sette seg ned for
å ta en privat telefonsamtale eller lignende. Tekniske løsninger er integrert i flere av funksjonene og baseres på RFID teknologi.

• Bedriftsinformasjon

• innredning