Slik skaper du et effektivt arbeidsmiljø

*43 % av dagens ansatte ønsker mer effektivitet i hverdagen

Prinsippet for det aktivitetsbaserte kontoret er at den ansatte alltid skal finne en arbeidsplass som passer den oppgaven som skal løses, enten det er i felleskap med andre eller fokusert på egenhånd. Innredningen vil kun fungere optimalt om den er planlagt ut fra et selskaps verdiskapning og arbeidsmåte. Slik blir kontorinnredning et strategisk virkemiddel for å tilrettelegge for ansattes motivasjon og effektivitet.

Under Stockholm Furniture Fair 2015 lanserer EFG flere produktnyheter og viser mange innredningsløsninger som vil kunne utgjøre en forskjell for bedrifter. *I følge en undersøkelse publisert i det britiske tidsskriftet Leesman Review (utgave 13, 2014) anser 87 % av dagens ansatte at innredningen spiller en viktig rolle på jobben, men bare 57 % synes at den bidrar til en mer effektiv måte å jobbe på.

– Innredning skal gi hvert selskap de beste forutsetninger for øke sin effektivitet, og de ansattes prestasjon og trivsel, forklarer Annette Vennesland Enger, markedssjef i EFG HOV+DOKKA. For en ansatt vil en optimalt tilpasset innredningsløsning kunne utgjøre en forskjell på hvordan man presterer på jobben, uten av man selv opplever at man anstrenger seg mer. Vi brenner for å skape innredningsløsninger sammen med våre kunder. Under slagordet ”Together we make it matter” viser vi spennende og nyskapende løsninger for fremtidsrettede selskaper.

Og effektivitet på arbeidsplassen står i fokus når EFG, den ledende europeiske innredningsleverandøren, stiller ut på Stockholm Furniture & Light Fair 2015. På standen kan de besøkende selv teste ut ulike gjennomtenkte løsninger for effektive jobbhverdager.

EFG stiller ut på Stockholm Furniture & Light Fair 2015 3. – 7. februar på stand nummer A37:20.

• medarbeidertilfredshet
  • effektivitet