Instabank skal søke konsesjon i Sverige

Pressemelding   •   des 07, 2018 14:31 CET

Styret i Instabank ASA besluttet på møte 6. desember å opprette et selskap i Sverige som skal søke svensk bankkonsesjon. Bakgrunnen er at Instabank allerede har en betydelig del av sin virksomhet utenfor Norge, og fra 2019 vil veksten i hovedsak være i andre markeder enn det norske. Innen en eventuell konsesjon er oppnådd forventes det at over halvparten av bankens utlånsvolum vil være utenfor Norge.

- De nye, norske digitaliserte bankene har oppnådd stor suksess både i hjemmemarkedet og i Norden. Vi tror at det er et betydelig marked for denne type banker også utenfor Norden, og ønsker derfor å posisjonere Instabank for internasjonal vekst, sier administrerende direktør Robert Berg.

Instabank ASA er en norsk digital bank, lansert i september 2016, med kontor på Skøyen i Oslo. Banken har som visjon å skape den beste kundeopplevelsen i sitt marked – og har et kompromissløst fokus på tilgjengelighet, enkelthet og innovasjon.

Instabank tilbyr i dag gunstige spareprodukter, forsikringer og usikrede lån til privatpersoner i Norge og Finland. I tillegg jobber teamet hele tiden med å utvikle nye produkter og tjenester.

”Vi tenker ikke som en bank, vi tenker som deg.”

For mer informasjon: instabank.noFacebookTwitterLinkedinInstagram

Kommentarer (0)