Er du mann nok til rosé?

For å nyte rosévin behøver du hverken vite hvor lenge vinen har hatt skallkontakt under gjæring eller hvor mye syre den inneholder. Det eneste som kreves er at du er trygg nok på deg selv. Til å drikke det du liker. Uten å skamme deg.

Et valg for gentlemen

I sommer utfordrer vi deg derfor til å manne deg opp og velge rosa når vinen skal på bordet. Franskmenn og italienere har stolt drukket sin rosé i generasjoner uten at det har dempet omverdenens syn på deres manndom nevneverdig. Et valg for gentlemen, altså!

Foruten å være en av de mest trendy vinkategoriene er rosévin brilliant å kombinere med mat. Det er kyllingens beste venn og fungerer bedre til salat enn de fleste hvitviner du har prøvd tidligere. Og når du skal grille skalldyr og sjømat er det bare å glemme rødvinen fremover. Rosévin fungerer nemlig aller best når du trenger en vin i det vanskelige midtfeltet mellom hvitt og rødt.

Vi ser en trend når det kommer til menn og rosé. Der det tidligere ble sett på som et forræderi mot eget kjønn å holde i noe annet enn en halvliter, eller til nød en tung rødvin, er det nå helt innenfor å nyte et glass med vakre rosatoner.

Nyhet på polet
I mars ble det lansert en nyhet på Bag in Box fra den italienskevinprodusenten Tommasi. I tillegg til å komme på en praktisk boks, inneholder Tommasi Baciorosa Appassionato alt du leter etter i en god rosévin. Tørr og frisk stil, duftende av modne, røde bær, med god lengde og et delikat streif av bitterhet i avslutningen.

Det er bare å manne seg opp, Tommasi Baciorosa Appassionato er vinen du imponerer med i sommer. Nyt den til maten, på terrassen eller i parken, med eller uten sminke.

TOMMASI Baciorosa Appasionato 2015

Baciorosa betyr «Rosekyss».
En delikat rosévin fra vinhuset Tommasi Viticoltori. Mellomdyp rosa, tørr og frisk vin med lett duft av røde bær, hint av gress, frisk smak med lette toner av markjordbær og kirsebær. Dette er en vin du vil drikke som aperitif på en solskinnsdag frem mot våren og sommeren. Perfekt spesielt til kyllingretter, lette forretter, grillet skalldyr og sjørmat, samt lyst kjøtt.

Land: Italia
Drue: Corvina 50%, Rondinella 30%, Molinara 20%
Pris: 139,90,- (75cl), VMP nr: 2078701
Pris: 399,90,- (300cl), VMP nr: 3668306
Alkohol: 13%
Bestillingsutvalg

• Mat, drikke

• vinanmeldelse
  • vintips
  • vin
  • rosevin
  • rosé
  • interbrands
  • kyllingrett
  • kylling
  • vin til mat
  • matoppskrifter

Interbrands Norway AS, Karenlyst Allé 8A, 0212 Oslo, post@interbrands.no, +47 22 54 53 00

Vi er en ledende norskeid leverandør innen kvalitetsvin- og brennevin på det nordiske markedet. Nytenkende og hurtigvoksende selskap med fokus på merkevarebygging. Liten og fleksibel, men likevel store nok til å gjøre en forskjell i markedet. Alltid åpen for merkevarer med muligheter.

Jobber du med vin og brennevin? Klikk her for å melde deg inn i vår FB-gruppe: