Jetpak valgt som leverandør av flyfrakt innenlands for sykehusene i Norge

I sin første nasjonale avtale på flyfrakttjenester for sykehusene i Norge skal Jetpak de nærmeste årene levere alle innenlandske hasteforsendelser til og fra de norske sykehusene. Sykehusinnkjøp HF har fremforhandlet en nasjonal avtale som vil sikre en bedre og tryggere frakt av biologisk materiale for sykehusene, skriver Sykehusinnkjøp på sine nettsider.

Det stilles store krav til transport av biologisk materiale og Jetpak skal gjennom tilgjengelighet 24/7/365, god geografisk dekning og høy kvalitet i alle ledd, sikre en trygg transport fra dør til dør for de norske sykehusene i årene fremover.

"Vi er naturligvis veldig stolte og glade for at Jetpak er valgt til å levere ekspress-leveransene i Norge for sykehusene. Å levere med presisjon og kvalitet både til sykehusene og alle våre kunder er noe vi gjør hver eneste dag. Dette er virkelig en av våre styrker. At vi fikk tilliten fra Sykehusinnkjøpene skyldes et godt produkt fra et samlet Jetpak. Vi ser frem til å utvikle samarbeidet med alle aktører som omfattes av denne avtalen i tiden fremover", sier Mariann Myklebust, salgssjef for Jetpak i Norge.

Jetpak-gruppen tilbyr Nordens raskeste dør-til-dør tjenester med fokus på 0-12 timer. Tjenestene dekker dels spontanbehov for raske bud- og flytransporttjenester, dels skreddersydde distribusjons- og logistikkløsninger. Selskapet drives av egen organisasjon med utvalgte franchisetakere og agenter i Sverige, Danmark, Norge og Finland. Jetpak finnes på mer enn 150 stasjoner i Norden, råder over cirka 700 bud- og lastebiler og tilbyr 3 800 flyavganger pr døgn. Jetpak eies av Polaris Private Equity.