BLACK FRIDAY = BLACKWEEK PÅ JOLLYROOM

Jollyroom er Nordens største barne- og babybutikk på nettet. Natt til mandag 21. november startet Blackweek, som er selskapets egen variant av Black Friday. De neste dagene skal vi selge varer for over 50 millioner kroner. Blackweek-kampanjen løper fra mandag 21 november til søndag 27 november.

Fire superskurker inntok Jollyroom natt til mandag

Konseptet til årets Blackweek er «skurker i miniformat», sier Jonas Kahlow, designsjef hos Jollyroom. Vi ville spinne videre på det svarte temaet folk forbinder med Black Friday og gi kampanjen en mørk men samtidig lystig tone. Vi hentet inspirasjon fra klassiske filmskurker og utviklet våre egne tolkninger av disse i miniatyrformat.

Disse ugagnskråkene tok over kontoret natt til mandag 21 november og kommer til å styre virksomheten hele resten av uken. De har nå tatt over alle våre annonserings- og markedsføringskanaler. Dette er kjeltringer fra den mørkeste delen av galaksen og de skumleste smugene i byen, og hver dag kommer de til å lansere nye varer med Blackweek-priser.

Unikt lave priser

Vi har forhandlet i et års tid med leverandørene for å sikre så lave priser som overhodet mulig til Blackweek-kampanjen, til og med de mest gniene leverandørene er med i år, sier Mattias Jacobsson, innkjøpssjef hos Jollyroom. Vi har aldri hatt mer varer på lager og er nå klare for årets viktigste omsetningsuke.

Utfordringer for logistikken

I år har vi utvidet Jollyrooms lagerkapasitet med 10 000 kvm samt investert over 8 millioner i nytt logistikkutstyr. Dette betyr at vi står godt forberedte til å kunne håndtere de kraftige volumene som vil komme nå i forbindelse med Blackweek og julehandelen, sier Ole Sauar, administrerende direktør i Jolllyroom. Vi regner med å sende ut 10-15 fulle trailere med varer hver eneste dag til kunder i hele Norden, og vi har forberedt vår transportør Postnord på at det vil bli høyt trykk. I tillegg har vi ansatt 40 nye lagermedarbeidere i løpet av de siste to ukene.

Kraftig vekst

2016 er det tredje året vi gjennomfører Blackweek, og i år regner vi med å selge 70 % mer enn i fjor, sier Ole Sauar. Her er det snakk om ekstreme volumer, og det handler om å kunne håntere dem med kvalitet og til rimelige kostnader. Ved å fordele trykket på 7 dager får flere kunder glede av de lave prisene og vi får en jevnere arbeidsbelastning.

Black Friday

Black Friday er opprinnelig et amerikansk fenomen som inntreffer fredag etter Thanksgiving, og for mange kunder betyr det startskuddet for julehandelen. Black Friday-konseptet har blitt stort og det fortsetter bare å vokse, ikke minst i Norge. Ifølge en undersøkelse fra software-utvikleren EDI-Soft økte antallet privatpakker sendt i forbindelse med Black Friday med hele 83 % fra 2014 til 2015, og det er ingen grunn til å anta at denne trenden innen e-handel ikke vil fortsette.

Vil du følge Jollyrooms Blackweek-konsept?

Blackweek-kampanjen startet søndag 20 november kl. 23:59 og løper hele uken frem til søndag 27 november kl. 23:59 på www.jollyroom.no/blackweek

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Ole Sauar, Administrerende direktør i Jollyroom

Tlf: 0701-88 88 82

E-post: ole.sauar@jollyroom.se

• Bedriftsinformasjon

Om Jollyroom:

Jollyroom er en ledende e-handelsaktør innen barne- og babyvarer i Norden. Vi holder til i trivelige og moderne lokaler i Tagene/Bäckebol utenfor Göteborg. Alt i alt disponerer vi 31 500 kvm lager- og kontorplass. I 2015 ble omsetningen 392 millioner kroner, og per dags dato har vi 250 ansatte. I 2016 kommer Jollyrooms omsetning til å passere 5,6 millioner kroner. Vi er en ambisiøs gjeng med et mål om å passere en milljard i omsetning i 2017.

Jollyroom.se

Jollyroom.no