Jollyroom oppgraderer for milliardomsetning

Jollyroom har som målsetning å overstige en milliard i omsetning i år 2017. Dette er et ambisiøst mål som innebærer store utfordringer så vel som investeringer, og vanen tro velger den ekspansive e-handleren å legge stort fokus på nettbutikken, hvilket betyr lansering av nye oppgraderinger fortløpende.

Store forandringer i nettbutikken er noe Jollyroom har gjort hvert år. I fjor var det webdesignen og det visuelle uttrykket det ble fokusert på, og nå i år er det brukervennligheten og kategoriseringen av produkter som har fått seg en overhaling.

Ny filtrering og nye kategorier

I løpet av sine 6 år i bransjen har Jollyroom rekruttert mange nye kunder. I dag har selskapet en kundebase på over 600 000 kunder fra flere forskjellige målgrupper, og å tilpasse nettbutikken så den tiltaler samtlige av disse er en stor og viktig oppgave. At Jollyrooms sortiment i tillegg inneholder over 45 000 artikler fordelt på hundrevis av kategorier gjør selvsagt ikke utfordringen mindre.

Formålet med oppgraderingen av nettbutikken er at kundene skal få bedre oversikt over utvalget og dermed finne frem raskere og enklere. Med nye designelementer, nye kategorier og ny filtreringsfunksjon regner Jollyroom med å forbedre kundenes opplevelse betraktelig, øke konverteringen og med det ta et stort skritt mot målet om milliardomsetning i år 2017.

Som netthandelsaktør er det svært viktig alltid å være fleksibel og følsom for markedets skiftende trender. Det tilkommer stadig nye faktorer som påvirker kundenes kjøpsopplevelse, og for å kunne ivareta og gjøre denne så god som mulig, og ikke minst for å kunne forutse kundenes behov, er det helt nødvendig med en uopphørlig utviklig av funksjoner. – Jessica Egman, markedsføringssjef i Jollyroom.

Enklere å filtrere og konvertere fra mobil

Jollyrooms nettbutikk har høy trafikk og besøkes av 600 000 personer hver måned. Av disse bruker 70 % mobiltelefon, 20 % desktop og 10 % nettbrett. I utviklingsfasen har Jollyroom tatt denne kunnskapen med seg, analysert den og sørger for at brukervennligheten er like god uansett device; mobil, datamaskin eller nettbrett.

Å håndtere en nettbutikk med over 600 000 unike besøkere i måneden er en stor utfordring. Vi må alltid sørge for ikke bare å følge med i utviklingen, som kundene forventer av oss, men også å ligge i forkant. I dette prosjektet har vi fokusert på å gjøre det så enkelt som mulig for kundene våre å finne det de er ute etter, uansett hvilken enhet de besøker oss via. – Jonas Kahlow, designsjef i Jollyroom.

Mer informasjon:

Jonas Kahlow och Jessica Egman

Jollyroom.se

Jollyroom.no

Jollyroom.dk

Jollyroom.fi

• Bedriftsinformasjon

Om Jollyroom.no
Jollyroom.noJollyroom.seJollyroom.dkJollyroom.fi

Jollyroom Group AB er et ledende koncern innenfor netthandel av barn og babyprodukter i Norden. Virksomheten drives fra Tagene utenfor Göteborg hvor man disponerer 21000 kvm lager og kontor. I 2015 omsatte virksomheten 392 MSEK med lönsomhet. Totalt har bedriften 220 ansatte. Jollyroom har en ledende posistion innenfor netthandel av barn og baby produkter i Norden.

Ole Sauar, konsernsjef og gründer kontrollerer selskapet med en eierandel på 60%. Egmont har kommet med på eiersiden de siste årene og kontrollerer 36%. De andre Komplett gründerne med Eric Sandtrö i spissen kontrollerer 4% gjennom deres netthandels-satsning Fjellsport Group.