Hvordan finne de beste mat opplevelsene?

Eller hvordan unngå turistfeller?

Mat er en viktig del av reisen. Enkelte reisende rangerer det til det viktigste når de besøker et nytt land. Men hvordan finner man de beste stedene, restaurantene, menyene og hvordan unngår mann turistfeller? Vi jobber aktivit med lokale agenter som er aktive og oppdaterte i sitt lokalmiljø. Vi tilbyr aldri en guide-Michelin-og-hvit-bordsduk type reise. Det handler mer om å plukke ut de beste matrelaterte opplevelsene for våre gjester. Fisk och skaldjursBBQ i solnedgangen på en strand på Zanzibar. Exotisk fruktsmakning. Lunsj med en familie i Muugoni. Sundowner på den beste takterrasen i Stone Town. Den beste curry'n ved Goas langstrakte strand. Hjemmelavet pasta hos Alfredo i Piemonte. Nybakt croissant på Frogs House i Provence. Entrecoten (ja vi spiser også kjøtt) på Quatro Catze i Barcelona. Listen kan bli like lang som antall reisedøgn.

Ja, Jomfrureiser er en gruppe reise arrangør. Men vi jobber aktivt med å finne unike oppelvelser som frister og fenger våre kunder. Og det går absolutt ann å ha unike og fantastiske mat opplevelser også når man reiser og spiser som en gruppe. Kanskje enda bedre da? Fordi kokkene har hatt tid og mulighet å planlegge, de vet at vi kommer. De vet at vi damer setter utrolig stor pris på å bli servert, på å slippe å planlegge middagen selv på å bli vertet opp akkurat som det vi selv ofte gjør i våre egne hjem.

Vi i Jomfrureiser velger våre samarbeidspartnere med omhu og respekt. Respekt for deres lokal kunnskap og at de holder seg oppdatert og informert. Respekt også for at programmet kan endres under veis siden det ofte skjer ny etableringer og ting endres etter at vi har startet vår planlegging gjerne året i forveien.

Mat er som sagt en særdeles viktig ingrediens for oss jenter på tur  - hotellrom er ofte kjedelig og mer av det nødvendige  - men mat er noe vi gleder oss til mange ganger pr dag. Jeg pleier å si at verden er full av hotellrom, det ene veldig likt det andre. Gi meg heller unike opplevelser på stedet så kommer vi og får vi i tillegg unike herlige fristende matforslag - regn med at reisen er solgt!

Ofte får vi med oss tips og råd med hjem, ofte er det at det blir invitert til gjensynstreff med inspirasjon fra noe av det vi lærte på resiemålet.

Det er mange steder i verden hvor vi har vært med våre grupper hvor kokken og eieren har fulgt oss ut og takket og takket - ikke fordi vi er ekstra rause med driksen (heller omvendt vil jeg tro) men vi er ekstra rause med godord og takk og forteller ofte hvor godt det smakte. Fordi vi setter så ufattelig stor pris på det og vi vet hvor mye jobb det ligger bak et vellykket måltid!

Bare de neste få måneder har vi mange reiser som virkelig fenger i matveien: Orcheta i Spania med Trine Berge, Provence i Frankrike med Benoit, Koh Samui i Thailand med Rikke  - dette er bare noe få eksempler.

• Livsstil, mote, fritid

• matopplevelser
  • god drikke
  • god mat
  • gruppereiser
  • unngå turistfeller
  • mat
  • fellesskap

Mer enn 25 års erfaring på å arrangere gruppe- og temareiser for jenter. Våre tema på reisen er: Trening, yoga, mindfullnes, vandring, sykkel, weekend og kultur. Velg mellom 123 reiser i 2019!