Foto: Siren Lauvdal Styling: Jannicke Kråkvik & Alessandro D’Orazio. LADY Aqua fargen 1032 Grå Harmoni - JOTUN/LADY

5 vakre malte bad

Nyhet!

Har du fått med deg at LADY nettopp har fått en ny våtromsmaling? Den heter LADY Aqua, og inngår i Jotuns våtromssystem, er fuktbestandig og gir deg allikevel vakre silkematte våtromsvegger. La deg inspirere av disse vakre baderommene.

Unike og lekre baderom

1. Behagelig og fresht

LADY Aqua i fargen 7163 Minty Breeze

LADY 6325 Balanse
LADY 7163 Minty Breeze
LADY 8394 Hvit Poesi

Velger du en behagelig palett av blågrønne minttoner og kjølige gråtoner, får du et fresht uttrykk og en behagelig atmosfære på baderommet. Dette er farger som er lekkert i kombinasjon med rent hvitt, mørkere gråtoner eller dempede blåtoner.

Inntil Minty Breeze og Hvit Poesi bør du ha rene, nøytrale hvittoner på evt. flis, detaljer og møbler – som LADY 9918 Klassisk Hvit. Unngå gylne hvite og beige toner. Inntil LADY 6325 Balanse vil både rene hvite, gylne hvite, grått, beige og brunt fungere flott.

En frisk grønn bris over landet!

Matte vegger har vært en trend i lang tid, og nå skal også baderommet ha matte vegger. LADY Aqua gir badet silkematte vegger, og er den eneste malingen i markedet med silkematt glans – uavhengig av vinkel.

2. Tidløs og lun favoritt

LADY Aqua i fargen 1032 Grå Harmoni

LADY 1032 Grå Harmoni
LADY 1462 Grå Skifer
LADY 9938 Dempet Sort

Grå Harmoni og Grå Skifer er lune og gylne, og to av våre mest populære gråtoner. Disse er lekre sammen med den ”myke”, sofistikerte og dristige Dempet Sort, eller hvittonene 9918 Klassisk Hvit, 1624 Letthet, 1001 Egghvit og 1453 Bomull. Unngå å bruke disse sammen med kalde eller nøytrale gråtoner, da de vil oppleves litt ”skitne” sammen med disse.

LADY Aqua kan brukes på vegger og tak, den er fuktbestandig og hindrer fukt å trenge inn i underlaget. Malingen har dekkgaranti, inneholder soppdrepende midler, og er enkel å vedlikeholde og vaske. Systemet er så vanntett, at det også er godkjent for dusjsonen. Fantastisk, ikke sant?!

3. Vakre gråblåe nyanser for lunhet og varme

Styling: Jannicke Kråkvik & Alessandro D’Orazio

LADY 0394 Varmgrå
LADY 4429 Skyggeblå
LADY 4477 Deco Blue

Dette er paletten for deg som elsker lune gråtoner, og varme dypere blåtoner. Varmgrå er en lun og varm gråtone, som er lekker til lysere varianter som 10679 Washed Linen eller en dypere, lun grå som 1352 Form. 4629 Skyggeblå er en blågrå farge med en klar, varm og rød undertone.

Er du av den mer dristige typen? Mal badet i Deco Blue, en fantastisk farge som gir en følelse av dempet luksus.

4. Varm base og et hav av muligheter

LADY Aqua i fargen 10678 Space

LADY 1001 Egghvit
LADY 10678 Space
LADY 1623 Marrakesh

De beige og brune tonene i denne paletten gir en varm stemning, og er et perfekt utgangspunkt for å tilsette andre mer kulørte farger som rustrødt, varmblå eller mørkt brunt. Rustrøde toner kan skape en lun og orientalsk stil, mens de blå kan dreie uttrykket i en mer klassisk retning.

Farger som 1140 Sand og 1931 Kokos passer godt til denne paletten. De er også gode pekepinner dersom du har andre lune, beige detaljer du ønsker å kombinere paletten med, og er usikker på om det passer. Fargene er nemlig lekre til en mengde ulike tresorter og overflater med lune farger.

Denne paletten gir deg all verdens muligheter til å skape den akkurat atmosfæren du ønsker, bare ved å tilsette ulike fargedetaljer.

5. Fargerikt, energisk og friskt

LADY Aqua i fargen 2782 Deco Pink

LADY 9918 Klassisk Hvit
LADY 2782 Deco Pink
LADY 8478 Pale Green

Grønt og rosa er viktige farger denne sesongen, og ønsker du et fargerikt og friskt bad – er dette paletten for deg!

Grønt er frodig, svalt og behagelig på samme tid – og gir samtidig masse energi. Kombinerer du paletten med lekre grønne planter, vil rommet fremstå utrolig levende! Velger du en rosa nyanse, vil dette gi badet et lekkert og feminint preg.

I paletten finner du også vår helt nøytrale Klassisk Hvit, – det er hvittonen for dere som ønsker det helt hvitt og rent. Ingen gule, røde eller blå undertoner her. Kun hvitt. PS! Det finnes mange hvitnyanser, så husk også å ta hensyn til evt. hvittoner i baderomsinnredning, flis o.l.

Se flere vakre baderom og les mer om nyheten LADY Aqua her.

Silkematt, vakkert og vanntett

Uavhengig av fargevalg, stil og atmosfære, skal du male badet, må du bruke maling tilpasset våtrom. LADY Aqua inngår som en del at Jotuns godkjente våtromssystem, og er det eneste SINTEF* godkjente våtromssystemet på markedet.

Å leke seg med farger er utrolig gøy, og ikke minst er det spennende å se hvor forskjellig uttrykk baderommet får, bare ved å gjøre små fargeendringer. Velger du maling på baderomsveggen, er du garantert et ”levende” rom – hvor du kan endre stil og atmosfære så ofte du ønsker det. Nytt bad på 123, til en rimelig penge – akkurat slik vi drømmer om!

Lyst på et tidsriktig, men rimelig bad?

Pressekontakt Regional Color Marketing Manager - West Europe and Scandinavia Pressekontakt for farger og trender i Vest-Europa og Skandinavia. +47 48028310

Pressekontakt Marketing Manager Norway +47 90092776