LADY Spring and Summer 2015 – en oppfordring til gjenbruk

Blogginnlegg -

LADY Spring and Summer 2015 – en oppfordring til gjenbruk

Gjenbruk av interiør er mer i tiden enn noen sinne. Vi kjøper brukt, får eller arver – og skaper vårt eget unike preg ved å male og pusse opp møbler og vegger selv.

«Det er en tydelig trend i markedet at nå skal vi brette opp ermene og gjøre ting for hånd. Uttrykk som hand crafted, hand made og crafternoons, ser vi for tiden mye brukt i tendensrapporter fra så vel Skandinavia som resten av verden. Man ønsker å sette sitt eget preg på eiendelene sine; å skape sin egen historie. Hjemmet skal representere hver og én– og er et resultat av livet vi har levd.», forteller Lisbeth Larsen, Global Fargesjef i Jotun.

Vi har denne gangen valgt å bli ved fargene våre. Vi ønsker å vise hvordan du kan mikse og matche blant de duse og vårlige fargenyansene, i herlig harmoni med vårens flora. - Vårens farger er myke, gode og trygge farger. Bruker du disse, kan du ikke gjøre feil. Sett dem sammen på din helt egen måte, eller få tips på LADY Inspirasjonsblogg.

Velg riktig malingtype

For oppussing av møbler og treoverflater anbefaler Jotun å bruke LADY Supreme Finish, da er du garantert et vakkert resultat. Dessuten er den vaskbar. Dette er en moderne oljemaling som har blitt kåret til best i test av Teknologisk Institutt.

Lek med glansgrader

LADY Supreme Finish finnes i fire glansgrader; matt, silkematt, halvblank og superblank. Her kan du leke med glansgradene. For eksempel gir det en spennende look dersom du kombinerer matt og superblank i samme farge på et møbel. Har du en furukommode eller vitrineskap? Prøv å bruke matt maling på skuffene og superblank på toppen, det gir et elegant og spennende uttrykk.