Designer of the Year i Stockholm

Designer of the Year i Stockholm

Med fokus på farge – Designer of the Year utstilling i Stockholm

Hvert år deler det svenske magasinet Residence ut prisen Designer of the Year. Prisen deles ut til et visjonært og fremtidsrettet firma som evner å føre svensk design videre. Prisen for 2015 gikk til Note Design Studio.

Note startet opp i 2008, den gang som et rent innredningsbyrå. Det tok ikke lang tid før de 7 kreative hjernene utviklet Note til det designstudioet vi i dag kjenner. Gruppen arbeider med alt fra mindre assessoarer  til hele innredninger, både for private hjem og store internasjonale butikkjeder.

Note Design Studio er kjent for sin fantastiske fargebruk, og det var med dette friskt i minne at Jotun og LADY takket ja til å samarbeide med Residence og stylisten Lotta Agaton om fargesetting av vinnerutstillingen. Vi er meget stolte av resultatet, og kan trygt anbefale alle som går med en Stockholmstur i tankene å besøke ArkDes (Arkitektur og Designcentrum). Utstillingen står til 28. februar.

LADY-fargene som er brukt i utstillingene:

LADY 4477 Deco Blå

LADY 2024 Senses

LADY 7236 Chi

LADY 9938 Dempet Sort

LADY 7163 Minty Breeze

LADY 2500 Krydder

LADY MINERALS 1877 Valmuefrø

Jotun en av verdens ledende produsenter av dekorative malinger, skips- og industrimalinger og pulverlakker. Konsernet har 68 selskaper og 33 produksjonsanlegg fordelt på alle kontinent. Jotuns produkter er tilgjengelig i mer enn 90 land.