Fabrikkmalt kledning -  et smart valg!
Fabrikkmalt kledning - et smart valg!

Skal du bygge hus eller skifte kledning?

Visste du at du kan spare MYE tid og samtidig få en lengre levetid på kledningen ved å ta et smart valg?

Fabrikkmalt kledning er et smart valg når du bygger. Byggingen forenkles siden kledningen er grunnet og første strøk er ferdig påført når den leveres til deg. Du sparer tid og fremdriften øker. Kledningen får det beste utgangspunktet for lang levetid og det koster ikke nødvendigvis mer for deg. Derfor er fabrikkmalt kledning i sterk vekst og stadig flere velger å kjøpe kledning ferdig med Visir grunning og første strøk påført. Velg mellom Trebitt beis, Optimal eller Drygolin Ultimat. Og fargen, ja den bestemmer du helt selv!

Å bygge hus, skifte kledning eller bygge hytte er ofte en hektisk periode. Mange beslutninger skal tas og mange arbeidsoppgaver skal gjøres. Ulike håndverkere skal koordineres. Du skal kanskje gjøre noe egeninnsats. Og forsinkelser – ja det ønsker du i alle fall å unngå.

Det er i denne hektiske perioden Jotun kan hjelpe deg. Fabrikkmalt kledning forenkler din bygging. Kledningen leveres til deg med Visir grunning og første strøk ferdig påført i valgfri farge. Når kledningen monteres, er bygget dermed grunnet og første strøk er ferdig påført. Og du har spart flere dager med malingsarbeid! Snekkeren slipper å ta hensyn til at det skal males og fremdriften kan øke. Det betyr sparte arbeidskostnader. Og nå kan bygget stå i inntil 2 år før du tar sistestrøket. Bruk denne tiden til å ferdigstille alt det andre i det nye huset!

Det er enkelt å kjøpe fabrikkmalt kledning

1. Velg kledning
  2. Velg maling eller beis
  3. Velg farge

Siden kledningen er grunnet og malt før montering blir også kvaliteten bedre. Du får maling mellom over- og underligger, eller på fjøra om kledningen har not og fjær. Dermed unngår du omleggsråte og krympestriper. Malingen er påført under kontrollerte forhold i fabrikk og påleggsmengden er som anbefalt av Jotun. Kledningen har nå det beste utgangspunktet for lang levetid.

Når du kjøper fabrikkmalt kledning, velger du selv om du vil ha Optimal, Drygolin Ultimat eller Trebitt beis. Du kan også få Visir som grunning.

Priskalkulator

Fabrikkmalt kledning er ikke nødvendigvis dyrere enn å male selv. Faktisk kan det også bli rimeligere! Du slipper å kjøpe maling og utstyr og ikke minst, så sparer du mye tid. Prøv vår priskalkulator, så får du et kostnadsbilde for akkurat ditt hus.

Utsalgssteder

Hvor kan man kjøpe fabrikkmalt kledning? Snakk med ditt lokale byggvarehus for bestilling av fabrikkmalt kledning. Leveringstiden er kort. De fleste byggvarehus i Norge kan levere kledning malt med maling og beis fra Jotun. Husk bare å spesifisere om du vil ha Drygolin Ultimalt, Optimal eller Trebitt beis. Og ikke minst – husk å ta med fargekoden! Du får fabrikkmalt kledning i alle Jotuns farger!

Gjør et smart valg, du også.

Pål Angell-Hansen

Brand Manager Professional and Industry Norway Industri- og proff-produkter - Jotun Decorative +47 41 44 93 59