Vårens frodige farger!

Vårens frodige farger!

LADY Spring & Summer Collection 2016

Det blomstrer i verdens trendbilde! Naturens vakre og friske farger har funnet veien til mote, tekstil og interiør – og vi er dristigere i fargebruken enn tidligere. Solen steker, humøret stiger – og vi vil omgi oss med friske farger. - Det er en tendens i tiden at vi ønsker å bringe naturen inn i hjemmet, sier Lisbeth Larsen, global fargesjef i Jotun.

– Grønne verdier har vært i trendbildet en stund, og nå er det blomstene som er til stor inspirasjon – både i mønster og fargebruk. Vi ser at folk bruker sin egen kreativitet og i større grad leker seg med egne og uforutsigbare fargekombinasjoner. Boligen er et fristed, der fargene skal gi oss den energien - eller roen som vi trenger.

Glade vårfarger!

Fargene i kolleksjonen er en hyllest til våren. Friske fargekombinasjoner som gir glede, optimisme og energi. Fargepaletten reflekterer mange av de gode følelsene vi kjenner når det er vår i luften, de første varme solstrålene, knopper som spretter og blomster i vakre fargekombinasjoner.

Forskning viser at farger med mer intensitet, gir ekstra energi. Vi ønsker med disse fargene å skape glede, gi folk frodige farger og kanskje litt uventede fargekombinasjoner. Farger som underbygger det særegne, friske og litt humoristiske - ikke nødvendigvis det perfekte, forteller Larsen.

Fra stilrent og rolig, til lekent og friskt

Fargene i Jotun LADY Spring and Summer kolleksjonen har et ”ungt” preg i form av sin friskhet, og dersom de kombineres med for eksempel fargerike detaljer og blomstrete tekstiler, underbygger de humor og lekenhet. Dersom stilen er mer minimalistisk, og de kombineres med rene farger som hvitt eller svart, blir inntrykket roligere og mer stilrent.

Vi anbefaler å bruke de vakre fargene i en matt maling, for eksempel LADY Balance. Dette er malingen for deg som ønsker den perfekte kombinasjonen av vakre, matte vegger og godt inneklima. Malingen lukter minimalt både under og etter påføring, og egner seg så vel i stua, som i soverom eller barnerommet! Med dekkgaranti på to strøk, blir malejobben i tillegg effektiv. LADY Spring & Summer kolleksjonen består av fem herlige farger, som alle passer godt på veggen på hver sin måte:

LADY 1369 Sol

En nydelig, varm og avdempet gulfarge med en anelse rødt. Fantastisk fin sammen med Krydderurt eller Aprilgrønn. Mal gjerne noen detaljer i Sol dersom du har et rom i en av disse fargene. Sol er også en vakker farge å benytte i et barnerom. Maler du med LADY Balance oppnår du både godt inneklima og et behagelig, matt uttrykk.

LADY 8109 Aprilgrønn

Grønt er en farge av tiden! Denne grønnfargen er en sprekere, morsommere, mer sommerlig og kulørt enn grønnfargene vi har sett tidligere. En flott farge til for eksempel kjøkkenet.

LADY 8222 Krydderurt

En veldig elegant, men mer forsiktig grønnyanse. Et trygt fargevalg, for stilren og landlig eleganse.

LADY 1930 Lounge

En varm og elegant farge, som er lekker å kombinere med grønnfargene. Tilfører et rom mye, og kan gjerne males med LADY Balance på alle veggene i et rom.

Nyhet! LADY 2605 Happiness

Er helt ny farge i rosaspekteret – som sprer glede og energi! Den er nydelig å kombinere med hvitt eller svart, og møbler og interiør i rolige beigetoner.

Jotun en av verdens ledende produsenter av dekorative malinger, skips- og industrimalinger og pulverlakker. Konsernet har 68 selskaper og 37 produksjonsanlegg fordelt på alle kontinent. Jotuns produkter er tilgjengelig i mer enn 100 land.

Lisbeth Larsen

Global Colour Manager Jotun - Jotun Decorative Paints PR og kommunikasjon. +47 906 95 508