JYSK forlenger internasjonal kontrakt med Carat

JYSK forlenger internasjonal kontrakt med Carat

Gjennom de siste 3,5 årene har JYSK Nordic vært kunde hos Carat. Dette internasjonale samarbeidet på tvers av 21 ulike markeder i Europa har nå blitt forlenget med 3 nye år.

JYSK Nordic sine 1200 butikker i 21 ulike markeder vitner om omfanget til samarbeidet. I år har en ny butikk åpnet hver fjerde dag og en milliardsum har blitt investert i ny distribusjonssentere. Sammen har JYSK og Carat gjennomført mer enn 1200 vellykkede kampanjer som har nådd kundene mer enn 18,2 milliarder ganger.

Carat har vært en positiv bidragsyter til den digitale transformasjonen av JYSK Nordic. Markedsmiksen har kontinuerlig blitt optimalisert og modifisert, som har ført til flere kunder og økt omsetning. Carats evne til å skape vekst, tenke digital og deres kunnskap til retail har vært essensielle for fortsettelsen av samarbeidet.

”Vi er et selskap på en digital reise, men vi har fremdeles et helhetlig og integrert syn på hvordan man driver en moderne retailbedrift på tvers av 21 ulike markeder. Noen kaller det ”omi-kanal”, vi kaller det fornuftig detaljhandel med fokus på kundene. Carat har vært en effektiv og trygg sparringspartner, som daglig har levert gode resultater, tenkt kreativt og testet våre evner. Derfor ser vi frem til å fortsette vår vekst-fokuserte samarbeid”, sier Niels Veien, SVP Marketing & Sales hos JYSK.

JYSK ønsker ikke å oppgi deres samlede markedsføringsbudsjett, men forteller at det en tresifret millionsum i DKK.

Carat i Aarhus er stolt og fornøyd med å fortsette samarbeidet med en av de største danske selskapene. ”Fornyelsen av dette partnerskapet vitner om vår evne til å daglig levere til en stor, kompleks og internasjonal retailer, i tillegg til å ha kapasitet til å utfordre og bidra til den digitale transformasjonen. Uten et dedikert og lidenskapelig JYSK-team og en samarbeidsvillig kunde ville ikke dette vært mulig. Dette er en manifistering av vår styrke i retail og digital transformasjon”, sier Ulrik Petersen, Chief Commercial Officer hos Dentsu Aegis Network og MD hos Densu Aegis i Aarhus.

Fakta om JYSK

• Historien om JYSK starter 2. april 1979, når verdens første JYSK Sengetøjslager åpner i Aarhus.
  • I dag er JYSK en internasjonal gruppe med omtrent 21000 ansatte og en omsetning på 23,2 milliarder DKK.
  • JYSK Nordic produserer og distribuerer over 1,5 milliarder brosjyrer, 2000 bannerannonser og mer enn 900 tv-reklamer hvert år.
  • JYSK Nordic har over 1200 butikker i 21 ulike land.
  • JYSK Nordic åpnet nylig en ny concept store, JYSK City Store, i Aarhus.
  • JYSK Nordic åpnet i 2017 sine to første butikker i Belgia, i byene Schoten og Genk.

Ytterligere informasjon

Ulrik Petersen, CCO, Dentsu Aegis Network, tlf.: +45 60 38 28 99

Niels Veien, SVP Sales & Marketing, JYSK Nordic, tlf.: +45 40 90 54 26

JYSK GROUP har sitt utspring i Skandinavia: Den første butikken åpnet i Danmark i 1979. I dag har JYSK GROUP mer enn 2500 butikker og 20000 ansatte i 45 land. I Tyskland og Østerrike er navnet Dänisches Bettenlager - og JYSK i resten av verden. JYSKs mål er å etablere seg over hele verden og gi et godt tilbud til alle. Eieren og grunnleggeren av JYSK GROUP, Lars Larsen, eier også møbelkjedene Bolia.com, IDEmøbler og ILVA - i tillegg til en rekke andre firmaer. LARS LARSEN GROUP omsetter for 3,4 milliarder euro årlig.

Krister Andreassen

Pressekontakt Sales & Marketing Manager, Norge 41475500
Fatima Elkadi

Pressekontakt Kommunikasjonssjef JYSK Norge 41615853

Velkommen til JYSK Norge!

JYSK er en internasjonal boligbutikkjede med skandinaviske røtter, som gjør det lett å innrede alle rommene i et hjem, samt hagen.

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 land, har JYSK alltid et godt tilbud og kompetent service i nærheten, uansett hvordan kundene ønsker å handle.

Grunnlegger Lars Larsen åpnet sin første butikk i Danmark i 1979. I dag har JYSK 31.000 medarbeidere.
JYSK er en del av den familieeide Lars Larsen Group. JYSKs omsetning er på 5,2 milliarder EUR for finansåret 2022/2023.