KappAhl skal selge enda flere bukser

KAPPAHL SKAL SELGE ENDA FLERE BUKSER

Motekjeden KappAhl har lenge ligget på topp blant de store motekjedene i Norden når det gjelder salg av bukser, og i 2013 er målsetningen å øke markedsandelen ytterligere. I fjor solgte motekjeden totalt syv millioner par bukser.
  – Komfortable bukser med riktig passform er vår hemmelighet, sier Sortiments- og Designdirektør Carina Ladow. Vi ser et stort potensial i å øke vår omsetning av bukser.

Ved å ivareta kundenes ønsker om komfort og passform har bukser blitt en av KappAhls viktigste spydspisser. I 2012 solgte motekjedens 400 butikker nærmere 7 millioner bukser. Varegruppen står for en betydelig del av kjedens omsetning og har økt med 10% i 2012.

I KappAhls butikker møter kunden nå et enda bredere utvalg bukser med flere modeller, farger og passformer til hele familien. Buksene finnes i mange størrelser; fra de aller minste, opp til store størrelser. Dessuten har motekjeden gjort det enklere for kunden å finne sin riktige modell og størrelse.
  – Arbeidet med å utvikle og fornye buksesortimentet etter kundenes ønsker blir enda mer synlig i våre butikker til våren, forteller Carina Ladow. Bukser er ekstra aktuelt i motebildet, og både jeans og ulike buksemodeller i sterke farger står i fokus. Mot sommeren blir det shorts som dominerer garderoben.

Alle bukser som produseres for KappAhl oppfyller strenge krav til bruk av kjemikalier, f.eks. er bruk av flammehemmende og antibakterielle midler, samt antimuggmidler forbudt.

• Mote

• bukser
  • mote
  • denim
  • farger
  • passform
  • fashion
  • bukser i farger for barn
  • miljø
  • trend
  • vår
  • kappahl

KappAhl ble etablert i 1953 og er en ledende motekjede med 400 butikker og 4500 medarbeidere i Sverige, Norge, Finland, Polen og Tsjekkia. KappAhl selger prisgunstig mote for mange mennesker – kvinner, menn og barn – og retter seg spesielt mot kvinner 30-50 år med familie. Egne designere formgir alle plagg. Som første motekjede i verden ble KappAhl miljøsertifisert i 1999. I virksomhetsåret 2011/2012 omsatte KappAhl for nesten 4,6 milliarder svenske kroner. KappAhl er børsnotert på Nasdaq OMX i Stockholm. Mer informasjon www.kappahl.com.