Newbie Store ekspanderer i Storbritannia

Newbie, livsstilkolleksjonen for baby- og barn i bærekraftige materialer fra KappAhl har blitt en egen butikkjede og fortsetter å vokse med ytterligere to butikker Storbritannia.–Mottagelsen i London, en av verdens største motemetropoler, har mer enn oppfylt forventningene, sier Camilla Wernlund, ansvarlig for New Business og Newbies ekspansjon hos KappAhl. Newbie Store posisjonerer seg godt i markedet med sin tydelige profil som et svensk livsstilkonsept med fokus på bærekraft, god kvalitet og gunstig pris.

Newbie er varemerket som ble en umiddelbar suksess i sosiale medier etter lanseringen i 2010. Konsumentdrevne samarbeid bidro raskt til både å forme varemerket og utvikle kundegrunnlaget. Som et direkte resultat ble Newbie lansert som et frittstående varemerke og åpnet sin første butikk i Stockholm i 2014.

I april 2018 fortsetter Newbie Store sin ekspansjon i London med nyåpninger i de populære kjøpesentrene Bluewater (5. april) og Westfield London (12. april). Dermed har kjeden nå fire butikker samt e-handel i Storbritannia og 20 butikker totalt i Storbritannia, Sverige, Norge, Finland og Polen. – Newbie er et sterkt community-basert varemerke for bevisste konsumenter med små barn. Vi fortsetter arbeidet med å finne flere butikklokaler i populære områder som er attraktive for denne målgruppen, sier Camilla Wernlund.

Newbie har blitt godt mottatt av både kunder og media i Storbritannia. Varemerket ble blant annet kåret til ‘best sustainable children’s clothing brand’ av Britiske Vogue i November 2017, og har også blitt profilert i familiemagasinet Mumii hvor leserne kåret Newbie som beste varemerke for barn.

For mer informasjon:

Ingrid Melnes, Marketing Manager KappAhl Norge.
Tlf. 95 91 23 96, ingrid.melnes@kappahl.com

Sissel Skaugen, Motepresseansvarlig KappAhl Norge.
Tlf. 94 85 62 60, sissel.skaugen@kappahl.com

Camilla Wernlund, Vice President New Business.
Tlf. +46 (0)704 71 58 55, camilla.wernlund@kappahl.com.

Historien om Newbie startet i 2010 da designere fra motekjeden KappAhl utviklet en babykolleksjon med nøkkelordene tidløst, bærekraftig og prisgunstig, samt fokus på plagg som kan arves i generasjoner. Newbie traff perfekt i tiden og fikk umiddelbar respons viralt. Varemerkets mange tilhengere, såkalte ”Newbie Lovers”, og deres sterke engasjement har påvirket både design og vareutvalg, og skapt et omfattende second hand-marked for kolleksjonen – helt i tråd med Newbies fokus på bærekraft. Første Newbie Store åpnet i Stockholm i 2014. I dag finnes det Newbie Stores i Sverige, Norge, Finland, Polen og Storbritannia. Newbie er et varemerke fra det svenske motekonsernet KappAhl. Mer informasjon på newbiestore.com.

Om klærne: Newbie fokuserer på bærekraft, kvalitet og design. Produktene består hovedsakelig av økologisk bomull. I tillegg kommer alle materialer som ikke er bomull fra bærekraftige eller resirkulerte kilder. For Newbies designere er bærekraft ikke bare et spørsmål om hvilke materialer som benyttes, men også om plaggenes levetid – deres tilnærming til design, med mønstre og farger inspirert av naturen, er spesielt utviklet for å skape plagg som ikke går ut på dato og som kan arves og elskes i generasjoner.

Om butikkene: Alle Newbie Stores er bygget for å gi en handleopplevelse som speiler Newbies verdier, blant annet gjennom bruk av bærekraftige materialer og naturmaterialer i butikkens innredning. Butikkene er kontantfrie og tilbyr tekstilinnsamling, samt utlevering av e-handelsbestillinger.