BMW Group Northern Europe inngår bilvarmeavtale med KGK verdt 20 millioner kroner.

I  januar 2013 valgte DEFA AS å si opp avtalen med KGK.  I forbindelse med dette valgte BMW Group Northern Europe ny bilvarmeleverandør og valget falt på Calix AB. Når den eksklusive distribusjonsavtalen mellom Calix og KGK nå er klar velger BMW Group Northern Europe å kjøpe sine bilvarmesystemer fra KGK for distribusjon til deres forhandlere i Sverige, Norge, Finland og Baltikum.

- Vi valgte Calix for deres nære geografiske beliggenhet og at deres produkter holder OE-nivå (Original Equipment). Når de i tillegg inngikk en distribusjonsavtale med KGK var det en gledelig beskjed
, sier Kumar Sakerwalla, BMWs Parts Manager BMW Northern Europe.

KGK er en solid samarbeidspartner for oss. Deres salgsstøtte, support og service er viktige merverdier for oss som BMW forhandlere. Vi er meget fornøyde med at BMW Group Northern Europe har valgt KGK som samarbeidspartner, sier Per Gustafsson som er salgssjef hos Novation AB i Uppsala.

KGK presenterte sitt partnerskap med Calix i begynnelsen av mai og Lars Frank, Vise Divisjonssjef i Handelsdivisjonen, er meget fornøyd med å kunne inngå ny bilvarmeavtale sammen med BMW Group.

-  Å få beholde BMW Group som partner er et bevis på at vi kommer til å fortsette å være markedsledende på bilvarme, konstaterer Lars Frank. Calix kvalitetsprodukter og vår merverdi som leverandør er en meget sterk kombinasjon.

I 2012 solgte BMW Group ettermonterte bilvarmesystemer i Sverige, Norge, Finland og Baltikum til en verdi av 20 millioner kroner.

For mer informasjon, kontakt Lars Frank, Vise divisjonssjef i KGK Handelsdivisjonen - +46 8 92 32 13.

• calix
  • bmw
  • bilvarme
  • bilvarmesystem