Dräger Norge tegner ny avtale med politiet om anskaffelser av alkotestere

Dräger Norge AS har tegnet en rammeavtale med Politiets fellestjenester om leveranse av alkotestere til politiet i Norge.

Rammeavtalen omfatter levering av Dräger Alcotest® 6820 med tillbehør.

Dräger Alcotest® 6820 er en videreutvikling av politiets nåværende alkotester Dräger Alcotest® 6810.

- Avtalen trer i kraft når den foregående avtalen utløper. Det at politiet igjen velger Dräger tar vi som en bekreftelse på at vi arbeider med riktig produkter, kvalitet og service. Vi håper på et givende samarbeid også under denne avtaleperioden, sier David Nilsson, produktsjef hos Dräger:

"Ettersom Dräger også leverer narkotestsystem til politiet er vi virkelig en komplett leverandør innen bekjempelse av ruspåvirket kjøring. Vi fortsetter å etablere og utvikle våre langsiktige relasjoner med politiet verden over“.

Hans Ingebrigtsen, VD hos Dräger: "Vi er glade for å ha blitt tildelt denne prestisjetunge kontrakten for levering av alkotestere med tilhørende utstyr og service til politiet. Dräger ønsker å bidra til økt trafikksikkerhet med våre løsninger for detektering av alkohol og narkotiske stoffer“.

For mer informasjon om Dräger Norge AS, besøk www.draeger.com

• alkometer