Dräger Safety Norge feirer prestisjetung Alcotest kontraktsseier

Dräger Safety Norge AS feirer etter å ha blitt tildelt kontrakt for levering av alkotestere og tilhørende utstyr til norske politistyrker.

Dräger og norsk politi vil nå fortsette med en felles innsats for å bekjempe promillekjøring på norske veier. Med ca 500 000 tester per år er det viktig for politiet med pålitelig og brukervennlig utstyr i det daglige arbeidet. Med Dräger Alcotest 6810 og tilhørende utstyr opprettholdes høy kvalitet og sikkerhet.

- "Avtalen som er inngått sikrer at Politiet har et måleinstrument som er velegnet for å avdekke hvorvidt en person er påvirket av alkohol. Dette er et viktig verktøy i bekjempelsen av rus i trafikken", sier direktør Lars Henrik Bøhler.

David Nilsson, produktsjef hos Dräger Safety Norge AS: "Med denne kontrakten kan vi fortsette å utvikle og etablere langsiktige relasjoner med politiet. Seieren viser at Dräger har kvalitetsinstrumenter og kan oppfylle og overgå nasjonale regelverk og kundekrav. Det har blitt produsert over 100 000 enheter av Dräger Alcotest 6810 og instrumentet har dermed bevist sin kvalitet i politistyrker over hele verden."

Hans Ingebrigtsen, Country manager, hos Dräger Safety NO: "Vi er glade for å ha blitt tildelt denne prestisjetunge kontrakten for å levere alkotestere og tilhørende utstyr til det norske politi. Dräger ønsker å bidra til trafikksikkerhet med våre løsninger for detektering av alkohol og narkotika."

• alkoholavhengighet
  • alkoholtestare
  • kgk norge
  • promillekjøring
  • sikkerhet

Dräger. Teknologi for Life ®
Dräger er et internasjonalt firma ledende innen medisinsk- og sikkerhetsteknisk utstyr. Våre produkter beskytter, gir støtte og redder liv. Firmaet ble grunnlagt i 1889. Dräger genererte driftsinntekter på rundt EUR 2370 millioner i 2012. Dräger Group er i dag representert i mer enn 190 land og har rundt 12 500 ansatte over hele verden. Vennligst besøk www.draeger.com for mer informasjon.

Om KGK
KGK er distributør for verdens ledende produsenter av tekniske høykvalitets produkter innen bil- og maritim sektor. KGK er en familiebedrift med 60 år i bransjen og har 800 ansatte. Konsernet opererer i Sverige, Norge, Finland, Estland, Latvia og Litauen med en omsetning på ca. tre milliarder svenske kroner. KGK er markedsleder i Norden og representerer over 100 merker som Hella, ZF, Dräger, NGK, VDO, Webasto, Thule, Zirkona og Suzuki. Mer informasjon om KGK produkter er tilgjengelig på nettstedet: www.kgk.no