NGK inkluderer coiler i sin e-learning

Tenning- og sensorspesialisten NGK har utvidet sin populære online e-learningsapplikasjon til  å også omfatte produktområdet coiler. Det interaktive selvstudiekurset beskriver konstruksjonen og funksjonen hos ulike typer av coiler, og gir praktiske råd om diagnose og installasjon.

NGK har lagt til området coiler i sin e-learningplattform på internett som er like populær til profesjonelt bruk som til studier. Det interaktive kursverktøyet dekker fem aspekter av coiler, fra grunnleggende kunnskap og funksjoner til ulike typer av coiler og deres respektive konstruksjon. Det beskriver også kravene moderne coiler må oppfylle, og gir innsikt i installasjon og diagnose. Til slutt finnes det også spørsmål for å kontrollere læringen. De som klarer spørsmålene kan skrive ut et personlig sertifikat direkte fra applikasjonen.

Emnene kommuniseres i håndterbare enheter på en lettforståelig måte med animerte illustrasjoner og interaktive elementer – slik man kan forvente seg av NGKs e-learning. Helt fra den første versjonen kom i 2007 har verktøyet forent profesjonell kunnskap med entusiasme for læring. Verktøyets nylansering i 2010 innebar en ytterligere forsterket e-learning hva gjelder brukervennlighet og interaktivitet, og la også til området tennpluggkabler blant de tidligere områdene tennplugg, glødestift og lambdasonder.

Hvem som helst kan fritt ta del av NGKs e-learning på www.ngk.se/elearning. Foruten tysk og engelsk, finnes applikasjonen på dansk, finsk, fransk, gresk, italiensk, nederlandsk, norsk, polsk, russisk, serbisk, spansk, svensk og tyrkisk.

«I og med introduksjonen av NGKs coilsortiment kan NGK tilby alle produkter i tenningsprosessen fra samme kilde. E-learning gjør det samme for teknisk informasjon. Alle har tilgang til kunnskap om alle relevante produkter i tenningsprosessen», forteller Manne Gustafsson, produktspesialist i KGK.

• interaktiv
  • e-learning
  • motor
  • bilrekvisita
  • ngk
  • coil

Fakta NGK
NGK er verdens ledende produsent av tennplugger og Lambda-sensorer. Selskapet driver produksjonsanlegg og salgsorganisasjoner over hele verden. Med totalt 12.000 ansatte, genererer selskapet en årlig omsetning på rundt 2,2 milliarder euro. NGK er representert på alle kontinenter og har åtte salgsentre, elleve produksjonsanlegg og 14 salgsdivisjoner.

Fakta KGK
KGK er distributør for verdens ledende produsenter av tekniske høykvalitets produkter innen bil- og maritim sektor. KGK er en familiebedrift med 60 år i bransjen og har 933 ansatte. Konsernet opererer i Sverige, Norge, Finland, Estland, Latvia og Litauen med en omsetning på ca. tre milliarder svenske kroner. KGK er markedsleder i Norden og representerer over 100 merker som Hella, ZF, Dräger, NGK, VDO, Webasto, Thule, Zirkona og Suzuki. Mer informasjon om KGK produkter er tilgjengelig på nettstedet: www.kgk.no