Kid Interiør publiserer leverandørliste

Kid Interiør publiserer leverandørliste

«Kid velger å åpne leverandørlisten for å ytterligere øke innsatsen med etisk handel. Kid er stolt av sine leverandører og ser på transparens i verdikjeden som en selvfølge», sier Kjersti Hobøl, administrerende direktør i Kid Interiør. Hun legger også til at det er de dyktige ansatte i Kid Interiør i kombinasjon med gode og langsiktige relasjoner med leverandører som skaper suksessen til selskapet.

Kid har over en lengre periode vurdert å publisere leverandørlisten, og har nå kommet frem til at verdien av transparens og åpenhet overgår eventuell risiko for konkurrenters innsyn i leverandørdetaljer.

Kid har siden 2008 vært et aktivt medlem i Initiativ for Etisk Handel og jobber kontinuerlig med å forbedre og trygge verdikjeden. Kid har drevet leverandøroppfølgingsarbeid basert på etiske retningslinjer (Code of Conduct), leverandørbesøk, risikovurdering og egenerklæringsskjema. Basert på denne informasjonen utføres tett oppfølging av leverandører både under og etter fysiske fabrikkbesøk.

Arbeidet med leverandørkjeden er en kontinuerlig forbedringsprosess. Det handler om å skape dialog med leverandørene, og en trygghet om at Kid ønsker å bli bedre sammen med de.

I 2017 tok Kid oppfølgingen av leverandørkjeden ett steg videre med i en pilot i samarbeid med QuizRR. QuizRR bidrar med opplæringsmateriale om ansvar og rettigheter, samt sosial dialog på arbeidsplassen som vil si dialog mellom arbeidere og ledelse. Etter veldig gode tilbakemeldinger fra pilotperioden holder Kid nå på med å inkludere ytterlige 8 fabrikker i 2018.

Listen vi publiserer på vår nettside er en komplett liste over alle aktører det gjøres innkjøp fra.

Kid vil også benytte anledningen til å oppfordre andre selskap til transparens og åpenhet.

Mer infomasjon om Kid sitt samfunnsansvar på www.kid.no/samfunnsansvar.

Mer infomasjon om QuizRR på www.quizrr.se.

Stian Brandhagen

Head of CSR 464 42 768