Årsresultat 2012: KILROY Norway AS

Resultat før skatt

17 235

14 014

KILROY Norway AS har hatt en sterk utvikling de siste årene og kan i 2012 vise til nok et godt resultat.

I forhold til 2011 opplever selskapet noe fall i omsetning og resultat, med bakgrunn primært i personalinvesteringer.

«KILROY øker bredden i porteføljen i 2012 og fremmer selskapets nyere merkevarer. Vi har for eksempel utvidet KILROY education som nå er representert også i Bergen.» sier Flavia Forster, daglig leder i KILROY Norway AS.

Selskapet investerer også i spesialkunnskapen personalet innehar, og holder høy fokus på intern opplæring og kunnskapsutvikling hvor ansattes egne reiseerfaringer eller studieerfaringer fra utlandet fremmes.

«For oss er det viktig at våre reisespesialister og veiledere sitter med førstehåndskunnskap og personlige erfaringer de kan videreformidle til kundene.» sier Forster.

KILROY opplever at et økende antall kunder som kun ønsker flybilletter velger å kjøpe billettene via selskapets nettsider. Kundene som skal reise på lengre, skreddersydde reiser, foretrekker fremdeles den personlige kontakten i butikk, per telefon eller e-post.

«Vi er svært opptatte av en direkte dialog mellom våre kunder og vår merkevare, og er derfor tilgjengelige der målgruppen vår befinner seg. Stadig flere henvendelser kommer gjennom våre sosiale medie-kanaler eller gjennom chat på våre hjemmesider.» sier Forster.

Flere kunder søker ekte opplevelser, og ønsker å fordype seg i kulturen og landet de besøker. KILROY melder blant annet om økt interesse for frivillig arbeid.

Selskapet forventer at med den positive tilstanden i nordmenns privatøkonomi og økende disponibel inntekt vil det, i kombinasjon med utviklingen innenfor reisevaner, bety at omsetningen vil kunne vokse i 2013. Samtidig er det videreutvikling av forretningsområder i start-/vekstfasen hvor det forventes høyest økning.

Selskapet har i løpet av 2012 gjort strategivalg og organisatoriske endringer med økt bemanning som innebærer at selskapet føler seg vel rustet til satsningen for 2013.

• Økonomi, finans

• kilroy education
  • kilroy travels
  • opplevelsesreiser
  • utdanning i utlandet
  • reiseliv
  • kilroy norway as
  • årsregnskap 2012
  • årsregnskap
  • årsresultat 2012
  • årsresultat

KILROY Norway AS er et heleid datterselskap av KILROY International A/S i København. Selskapet driver reisebyrå- og veiledningsvirksomhet i Norge med hovedkontor i Oslo og har pr. 1. januar 2013 tre byråer fordelt på følgende byer: Oslo, Trondheim og Bergen.