Flere hundre ungdommer til årets KILROY live

23 universiteter fra hele verden og flere hundre ungdommer møttes onsdag 5. september på KILROY live på Håndverkeren i Oslo.

«Arrangementet var en suksess, og vi håper de besøkende ble inspirert til å ta det store steget -  å studere i utlandet!» sier Flavia Forster, daglig leder i KILROY

I løpet av dagen ble det holdt flere inspirerende foredrag om utenlandsstudier, blant annet av ANSA-president Henriette Thommessen, KILROY education og to tidligere utenlandsstudenter.

Å studere i utlandet er mer populært enn noensinne, og i følge lånekassens tall for 2011-2012 økte antallet norske utenlandsstudenter med sju prosent fra året før. Hele 23 442 nordmenn valgte å reise utenlands.

«KILROY live er en unik mulighet for de som vurderer utenlandsstudier, internship eller sportsstipend i utlandet. Erfaringsmessig synes studentene at det å kunne sette seg ned med universitetene og stille spørsmål er gull verdt i søken på det rette studiestedet» sier Flavia.

KILROY live arrangeres av KILROY, og er en utdanningsmesse for ungdom som ønsker å studere i utlandet. Arrangementet tiltrekker seg universiteter fra hele verden som stiller opp for å informere ungdom om deres studiemuligheter. Også andre aktører var tilstede, blant annet ANSA (Association of Norwegian Students Abroad), GoStudy, Kulturstudier og Goxplore.

Følgende universiteter var tilstede under årets arrangement:

Australia

Coventry University
London School of Business and Finance

• Utdanning

KILROY education er den største og mest erfarne veiledningstjeneste i Norge for selvstendige studenter som ønsker å studere i utlandet. KILROY education representerer universiteter fra hele verden. Over 12.000 studenter har hittil reist med KILROY education. Alle KILROY educations tjenester er gratis.

KILROY education er en avdeling i KILROY Norway AS.

KILROY Norway AS er Norges største ungdoms- og studentreisebyrå og veiledertjeneste for studenter som ønsker å studere i utlandet. Vi har fire butikker, ca. 45 medarbeidere og omsetter for mer enn NOK 350 millioner årlig i Norge. Selskapet er 100% eiet av KILROY International A/S som er Nordens største tilbyder av ungdoms- og studentreiser med datterselskaper i Sverige, Norge, Island, Finland, Danmark og Nederland. Konsernet har solid økonomi med en samlet omsetning på over en milliard og i overkant av 250 ansatte. Se forøvrig www.kilroy.no