KILROY arrangerer Nordens største reise- og utdanningsmesse

Tid og sted:
Dato: Lørdag 10. september 2011
Sted: Marmorhallen, Kirkegata 21, 0153 Oslo (se kart)
Tid: 11.00-16.00
Inngang: GRATIS

KILROY live, som er Nordens største reise- og utdanningsmesse, arrangeres i Oslo lørdag 10. september.

Arrangementet, som i år også vil bli holdt i Sverige, Danmark, Finland, Island og Nederland, samler reiseleverandører og universiteter fra hele verden.

-Dette er årets store happening for reiser og studier i utlandet. Messen var godt besøkt i fjor, og vi håper på enda flere besøkende i år. Av erfaring vet vi at kundene våre foretrekker å snakke direkte med ekspertene våre, framfor selv å lete frem informasjon på nettet og i reisehåndbøker, sier daglig leder i KILROY, Flavia Forster.

I år har KILROY invitert over 40 partnere til messen som vil inspirere og informere om alt fra backpacking gjennom Sør-Amerika, surfekurs på Bali til studiemuligheter på Hawaii. Det vil i tillegg bli holdt flere spennende presentasjoner og konkurranser.

Opplevelsesreiser i vinden

Over 20 av KILROYs reiseleverandører vil være på plass under arrangementet og vil gi kundene førstehåndskunnskap om reisemål og opplevelsesreiser. KILROY tilbyr alt fra flybilletter til destinasjoner i hele verden, spanskkurs i blant annet Buenos Aires, Quito og Havana, safari i Afrika til trekking i Nepal.

-Asia og Australia står fremdeles svært sterkt blant våre kunder, men opplevelsesreiser som for eksempel inkatrailen til Machu Picchu i Peru og safari i Afrika er også veldig i vinden om dagen. Turoperatører fra hele verden kommer på KILROY live, og det blir derfor en unik mulighet til å få råd og tips fra lokalkjente spesialister om både kortere og lengre reiser, sier Forster.

Gratis studieveiledning

I tillegg har så mange som 22 av KILROYs universitetspartnere meldt sin ankomst til KILROY live. Arrangementet blir derfor en god mulighet for potensielle studenter til å snakke direkte med representantene fra de ulike universitetene. Samtidig vil KILROYs egne studieveiledere være tilgjengelig for spørsmål og veiledning.

Lærestedene og universitetene som kommer på KILROY live er fra Australia, Canada, De Forente Arabiske Emirater, England, New Zealand, Hong Kong og USA.

- Som landets største veiledningstjeneste for utenlandsstudier, hjelper vi studenter gratis med å søke på studier i utlandet, og vi bistår gjennom hele søknadsprosessen. Australia er fortsatt veldig populært blant våre studenter, men USA kommer veldig sterkt, sier Forster.

Få sportsstipend i USA!

Det vil også bli gitt presentasjoner og informasjon om hvordan man kan få et sportsstipend til å studere i USA.

Siden Lånekassen ikke støtter det første året av bachelorstudier i USA, er det nok dessverre mange som dropper USA som studiedestinasjon. Men med et sportsstipend kan finansieringen av studiene bli lettere. Dersom du har et lite eller stort talent innen idrett, kan muligens drømmen om USA-studier lettere realiseres. KILROY samarbeider med trenere og universiteter rundt om i USA og kan gi deg informasjon om hvilke muligheter som finnes for å så et slikt sportsstipend.

Under KILROY live vil det for øvrig også bli gitt informasjon om frivillig arbeid i Asia, hospitality-studier i både Australia og Dubai, og om mulighetene for å skaffe seg internship i blant annet USA.

KILROY Norway AS er spesialist på jorden rundt-reiser og er Norges største ungdoms- og studentreisebyrå med tre butikker i Oslo, Bergen og Trondheim. I tillegg arbeider de med veiledning for studenter som ønsker å ta hele eller deler av utdannelsen sin i utlandet.

Omsetningen er på ca. NOK 320 millioner årlig og de har ca. 45 medarbeidere i Norge. Selskapet er 100 % eiet av KILROY International A/S som er Nordens største tilbyder av ungdoms- og studentreiser med datterselskaper i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Island og Nederland. Konsernet har solid økonomi med en samlet omsetning på over en milliard og i overkant av 300 ansatte.

Kontaktperson:

Flavia Forster, daglig leder KILROY Norway AS