Nok et solid resultat fra KILROY!

Konsernets kunder og deres muligheter for effektivt å motta relevante tjenester er avgjørende for en fortsatt suksess i utviklingen. Selskapet tilbyr ulike handlemuligheter og det er klart at det er en bevegelse i retning av kombinerte- eller helt selvbetjente løsninger. Ikke desto mindre etablerer konsernet fortsatt fysiske butikker for å møte kundene og deres behov; KILROY åpnet butikk i Århus (Danmark) i 2014, i Haag (Nederland) i 2015 og i Gent (Belgia) er en ny butikk på vei. Samtidig med butikken i Gent etableres selskabet KILROY Belgium. Også Jysk Rejsebureau har åpnet en ny butikk i starten av 2015 – denne gang i København.

I løpet av 2014 og starten av 2015 har konsernet videre økt sin eierandel i finske Frank til 49%. Frank er etableret av de finske studenterforeninger med mål om å sikre fordeler for finske studenter. Investeringen i Frank skal ses som et ledd i KILROYs overordnede interesse i utviklingen av fordelsprogram for studenter i hele norden.

KILROY forventer, at 2015 blir et utfordrende år, men at det fortsatt er rom for positiv utvikling. Fremover vil det således fortsatt være fokus på spesialkompetanse innenfor nisjeområder samtidig som konsernet sikrer stordriftsfordeler på områder som innkjøp, økonomi og teknologi.

Nøkkeltall

KILROY-konsernet

20142013201220112010
DKK mio.DKK mio.DKK mio.DKK mio.DKK mio.
Nettoomsætning1.5101.5871.4911.4371.492
Driftsresultat (EBITDA)4955444235
Resultat før skatt (EBT)4853424030
Medarbeidere (FTE)336337329311324

KILROY-konsernet driver virksomhet i Belgia, Danmark, Finland, Nederland, Island, Norge og Sverige.

KILROY i Norge har i 2014 en totale driftsinntekter på 314 millioner norske kroner som er et fall fra 2013, men de opprettholder likevel resultatene fra året før med 13 millioner i driftsresultat. Selskapet leverer 13,4 millioner før skatt. ’I Norge vokser vi fortsatt på vårt primære forretningsområde; nemlig individuelle skreddersydde reiser for studenter’ sier Flavia Forster, daglig leder. Videre er det en forsiktig aktivitetsvekst i studieveiledning. Nedgangen i omsetningen skyldes først og fremst skarp konkurranse på nettet og en utfordrende vår. ’Det er klart at vi jobber for å snu utviklingen i volum, men totalt sett er vi likevel godt fornøyde med hvor 2014 landet’ avslutter Forster.

NØKKELTALL

KILROY Norway AS

20142013201220112010
NOK mio.NOK mio.NOK mio.NOK mio.NOK mio.
Nettoomsetning314343352353320
Driftsresultat (EBITDA)1313131612
Resultat før skatt (EBT)1314141712
Medarbeidere (FTE)5053484339

Ytterligere informasjon

Se KILROYs nettsider eller ta kontakt med:

Daglig leder

KILROY Norway AS

Telefon +47 91 80 80 51

Claus H. Hejlesen

Konsernsjef

KILROY International A/S

Telefon +45 21 48 87 75

• Universitet, høyskole

KILROY Norway AS er spesialist på jorden rundt reiser og er Norges største studentreisebyrå samt veiledningstjeneste for unges studie- og jobbmuligheter i utlandet. KILROY har i Norge butikker i Oslo, Bergen og Trondheim.  Selskapet er 100% eiet av danske KILROY International A/S som er Nordens største tilbyder av  studentreiser med datterselskaper i Belgia, Sverige, Norge, Finland, Island, Danmark og Nederland.

Våre kunder drømmer om å gjøre noe annerledes, studere i et fremmed land, utforske verden og dele sine erfaringer med andre. Vårt mål er å oppfylle deres drømmer!