Studentboom til utlandet – KILROY inviterer til gratis utdanningsmesse

Aldri før har så mange unge nordmenn studert i utlandet – hele 21 811 i 2010/2011*, en økning på over 8% fra året før.

Onsdag 5. september arrangeres KILROY live i Oslo, og 22 universiteter fra hele verden samles for å guide og inspirere ungdom til muligheter for studieopphold i utlandet.

"Denne dagen kan være første skritt på veien til et begivenhetsrikt studieopphold eller en lærerik arbeidspraksis i utlandet. Studieveiledere fra KILROY education og eksperter på internship og sportstipend i USA vil også være tilstede for å veilede og svare på spørsmål!" sier Flavia Forster, daglig leder i KILROY Norge.

I løpet av arrangementet vil det også bli holdt inspirerende foredrag av tidligere studenter, som vil fortelle om hva deres utenlandsopphold har betydd for livet deres i ettertid, både personlig og karrieremessig.

"Ett eller flere utenlandssemestre er gull verdt på CV’en. Ikke bare er det en uvurderlig erfaring, men man vil også utvikle gode engelskkunnskaper, noe som er svært etterspurt i dagens arbeidsmarked.” sier Flavia Forster.

Storbritannia topper listen over mest populære studieland for nordmenn, og USA er landet som øker mest, og har gått forbi Australia som det tredje mest populære studielandet.

Flere studenter søker seg også til mer utradisjonelle studiedestinasjoner som Japan og Kina ved universiteter av høy kvalitet i spennende kulturelle og sosiale omgivelser. KILROY education representerer Fudan University og Hong Kong Polytechnic University i Kina og Ritsumeikan Asia Pacific University i Japan.

"KILROY education har absolutt merket økende interesse for studier i utlandet i løpet av de siste årene, og tallene fra Lånekassen bekrefter dette. Det er utvilsomt gledelig for dagens, og framtidens samfunn at stadig flere unge nordmenn søker internasjonale erfaringer", sier Flavia Forster.

Til KILROY live kommer universiteter fra Australia, Canada, Dubai, USA og England.

Universitetene tilbyr en rekke spennende og varierte fagmuligheter. Eksempelvis økonomi i USA, reiseliv i Australia eller mediefag i England - mulighetene er uendelige.

Dato: Onsdag 5. september 2012
Tid: 15:00-19:00
Sted: Håndverkeren kurs- og konferensesenter, Rosenkrantz gate 7, 0159 Oslo

(*Alle tall er basert på Lånekassens statistikk over utenlandsstudenter 2010/2011.)

• Utdanning

• studieopphold i utlandet
  • utenlandsopplevelse
  • utenlandsstudier
  • kilroy live
  • studier i utlandet
  • studere i utlandet
  • studere i storbritannia
  • studere i england
  • studere i australia
  • studere i usa
  • studere i kina

KILROY education er den største og mest erfarne veiledningstjeneste i Norge for selvstendige studenter som ønsker å studere i utlandet. Over 12.000 studenter har hittil reist med KILROY education. Alle KILROY educations tjenester er gratis.

KILROY education er en avdeling i KILROY Norway AS.

KILROY Norway AS er Norges største ungdoms- og studentreisebyrå og veiledertjeneste for studenter som ønsker å studere i utlandet. Vi har fire butikker, ca. 45 medarbeidere og omsetter for mer enn NOK 350 millioner årlig i Norge. Selskapet er 100% eiet av KILROY International A/S som er Nordens største tilbyder av ungdoms- og studentreiser med datterselskaper i Sverige, Norge, Island, Finland, Danmark og Nederland. Konsernet har solid økonomi med en samlet omsetning på over en milliard og i overkant av 250 ansatte. Se forøvrig www.kilroy.no