Kinnarps er størst i Europa

Det svenske innredningskonsernet Kinnarps er nå størst i Europa på kontormøbler. Det viser en fersk statistikk som er utarbeidet av FEMB (Fédération Européene du Mobilier de Bureau). Førsteplassen på European Office Furniture Companies topp 100-liste ble inntatt september 2012 – med klar margin.

For Kinnarps konsernsjef, Per-Arne Andersson, innebærer topplasseringen naturligvis en bekreftelse på at det store forbedringsarbeidet som gjennomføres i konsernet, har båret frukter: “Møbelbransjen er utrolig tøff, ikke minst i disse finansielt urolige tidene.”
Per-Arne Andersson er imidlertid raskt frempå og forteller at en internasjonal topplassering ikke innebærer noen garanti for et rekordresultat. “Selv om vi har hatt en veldig positiv utvikling i salget,  må man også huske at vi det siste året har hatt store omstillingskostnader. At vi har lykkes så bra under de rådende omstendigheter, synes jeg imidlertid lover godt.”
Han fortsetter:
“Kinnarps er representert i 40 land og alle ansatte har i felleskap bidratt til dette positive resultatet. I det siste året har vi hatt en god og givende dialog med våre ansatte og kritisk gjennomgått hele vårt konsern. Som alle forstår, så har det skjedd veldig mye innenfor konsernet på kort tid. Selv er jeg overbevist om at Kinnarps nå er bedre rustet for fremtiden enn noen gang tidligere!” avslutter Kinnarps konsernsjef Per- Arne Andersson.
Les mer om FEMB og statisikken på deres hjemmeside: www.femb.org

Ved spørsmål vedr. konsernet vennligst kontakt:
Gunilla Forsberg
Corporate Communication & PR Manager
Kinnarps AB
SE-521 88 Kinnarp
Tlf. + 46 515 380 72
E-mail gunilla.forsberg@kinnarps.se

Ved spørsmål vedr. Kinnarps AS i Norge, vennligst kontakt:
Liv Tveter
Adm. Dir.
Kinnarps AS
Postboks 93, 1332 Østerås
Tlf. + 47 909 20 001
E-mail liv.tveter@kinnarps.no

• Arbeidsmiljø

• helsemøbler
  • skolemøbler
  • kontormøbler
  • ergonomi
  • møbler
  • europa
  • størst
  • kinnarps

KINNARPS AB
Kinnarps lager møbler og innredningsløsninger som gjennom tradisjonelt håndtverk, design og helhetsergonomi påvirker oss mennesker posistivt – og det uansett hvorfor, hvordan og hvor vi jobber, lærer og møtes.
Den vestsvenske bedriften ble grunnlagt i 1942 av Jarl og Evy Andersson. Virksomhetens tradisjon innen nyskapende design har alltid vært sterk. Helt fra starten ble møbler produsert på bakgrunn av ønsker fra arkitekter. I dag er Kinnarps et verdensomspennende innredningskonsern som tilbyr innovative og inspirerende helhetsløsninger. Med full kontroll på hele kjeden fra råvarer og produksjon til leveranse og insallasjon, tilbyr Kinnarps produkter og konsepter med høy kvalitet og lav miljøpåvirkning. Kinnarps brede sortiment er tatt fram for offentlige miljøer innen kontor, skole, helse og omsorg – noe som ikke bare bidrar til stor fleksibilitet, men også valgfrihet og kostnadseffektivitet for kunden. Kinnarps sin produktutvikling har et nært samarbeid med internasjonalt anerkjente designere og produktene har mottatt en rekke designutmerkelser. I Kinnarpsporteføljen finnes produktvaremerkene Kinnarps, drabert og MARTINSTOLL.
Ut over dette tilbyr Kinnarps også et stor komplementernende sortiment – fra bedriftens søsterselskaper som Materia, Skandiform og NC, og et antall sterke samarbeidspartnere. Kinnarps er Europas ledende leverandør av innredningsløsninger og er representert i ca. 40 land. Virksomheten har ca 2 700 ansatte og omsetningen i 2010/2011 var på 4,2 mrd. SEK. Konsernet driver et progressivt og dyptgående miljøforbedringsarbeide og oppfyller kravene til de ledende miljømerker. Kinnarps er sertifisert i henhold til ISO 9001 og ISO 14001.

Liv Tveter

Pressekontakt Adm. direktør +47 909 20 001