Stolen Omni er med i Prometheus

En stor del av filmen ble innspilt i Storbritania hvor det er Kinnarps som forhandler Materias Omni.
Marc Bird, ansvarig for markedsføringen i Kinnarps UK, forklarer hvordan Omni fikk rollen:
”Vi fikk en telefon fra designerne som jobbet med scenografien for Prometheus ved Pinewood Studios i London. Scendekoratøren Sonja Klaus hade sett et bilde av stolen Omni i en reportasje i avisen Evening Standard, og synes at den rene, elegante designen i hvit och sølv passet perfekt for den futuristiske visjonen de hadde for en spesiell del av romskipet Prometheus – rommet som var tenkt for Vickers, spillt av Charlize Theron.

I og med at svenske Noomi Rapace også er med i filmen, tenkte vi at det bare skulle mangle at til og med Charlize skulle få glede av litt skandinavisk stil og eleganse!” 20th Century Fox beskriver det slik: ”Vickers innkvartering er kanskje den mest gjennomarbeidede scenografien i hele Prometheus, og ligner mer en luksusleilighet på Fifth Avenue enn "lugaren" på et romskip. Innredningen er  fantastisk og inneholder både nyere og eldre designmøbler, inklusive et Fazoili-flygel og lyskroner Swarovski.”

Det kritikerrosede designteamet som har jobbet med Prometheus, har gjort det under ledelse av den Oscar-nominerede produksjonsdesigneren Arthur Max.
Prometheus er regissert av Ridley Scott (Gladiator, Alien, Blade Runner), med manus av Damon Lindelof og Jon Spaihts. Filmen, med sin stjernespekkede rolleliste der Michael Fassbender, Noomi Rapace og Charlize Theron inngår, vises nå på kinoer verden rundt.

Omni har fått utmerkelsen Red Dot Design Award

• Arbeidsmiljø

• design
  • innredning
  • kinnarps
  • prometheus
  • kontormøbler
  • interiørdesign

Kinnarps leverer komplette interiørløsninger til kontor, skole og helse. Høy kvalitet og lav miljøpåvirkning kjennetegner hele kjeden - fra råmateriale til ferdige løsninger for arbeidsplassen.
Kinnarps konsernet omsetter totalt for SEK 4,2 mrd hvorav Kinnarps AS i Norge omsetter for NOK 702 mill.
Kinnarps AS er landsdekkende gjennom 14 avdelinger og 19 forhandlere. Les mer på www.kinnarps.no

Liv Tveter

Pressekontakt Adm. direktør +47 909 20 001