Åpner tre butikker på én dag

Halvannet år etter at KIWI Grua brant til grunnen, ønskes kundene velkommen til en splitter ny butikk på Grua. Samtidig åpner KIWI to nye butikker i Oslo.

Med 33 butikkåpninger på ett år, var 2016 var et aktivt år på etableringsfronten. Torsdag 12. januar kickstarter KIWI året med tre butikkåpninger på én dag.

Endelig tilbake på Grua

I juni 2015 brant KIWI Grua til grunnen. Den tidligere butikken holdt til i et trebygg fra 1970-tallet, og er nå blitt erstattet av en romslig og topp moderne dagligvarebutikk på nærmere 1100 kvadratmeter. Utenfor butikken står ladere for el-sykkel, og butikken er lett tilgjengelig for kunder som kommer både til fots, med tog, buss, bil eller sykkel.

- Det er ikke mye som minner om den forrige butikken, men heldigvis møter kundene mange kjente fjes. Fem av våre tolv flotte medarbeidere er med fra tidligere, forteller butikksjef Jan-Ludvig Myklebust (34), som selv kommer fra stillingen som butikksjef i en KIWI-butikk i Ålesund.

500 søkere på Slemdal

På Slemdal i Oslo flytter KIWI inn i de tidligere lokalene til Slemdal Sport. Butikksjef Linda Bræin (31) er spent:

- Dette kommer til å bli veldig bra. KIWI har lenge vært ønsket i området, og vi ser frem til å ønske kundene velkommen til en kjapp, trygg og billig handel.

Linda har nesten ti års fartstid i KIWI, de siste åtte årene som butikksjef. Hun har hatt en stor jobb med å gå gjennom de 500 søknadene som kom inn.

- Jeg har lett etter blide og serviceinnstilte medarbeidere som har lyst og vilje til å skape områdets beste dagligvarebutikk.

Sterk vekst på Løren

Butikksjef Fredrik Karlsson (32) gleder seg til å ønske kundene velkommen til KIWI Løren i Oslo.

- Løren er et område i sterk vekst, og denne butikken er bygget for fremtiden. Vi skal skille oss ut på de beste frukt og grønnsakene, et godt utvalg middagsvarer og sist, men ikke minst, de blideste medarbeiderne, sier han om den 1500 kvadratmeter store butikken.

Tradisjonen tro

KIWIs første butikk åpnet i Hokksund torsdag 15. mars 1979 klokken 10, og siden den gang har alle KIWIs butikker åpnet på torsdager klokken 10.

- Tradisjonen tro klipper butikksjefene den grønne snoren når klokken slår 10, sier KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy.

På åpningsdagen frister alle de tre butikksjefene med frukt, kaffe, kake, konkurranser og, som alltid, lave priser.