​Åpner Lillehammers sjette KIWI-butikk

Torsdag 4. februar klokken 10 åpner KIWI Søre Ål i Lillehammer. – Det er tøff konkurranse i byen, men vi skal vinne kundene med den hyggeligste betjeningen og den beste frukt- og grøntavdelingen, sier butikksjef Stine Tørhaug (29).

Lillehammers sjette KIWI åpner i de gamle lokalene til en ICA-butikk, som ble lagt ned ved juletider. På en drøy måned er det 1 300 kvm. store lokalet blitt totaloppusset.

– Dette blir veldig bra! Lokalene er store og flotte, sier butikksjef Stine Tørhaug.

Den nye butikken tilbyr kundene et ekstra stort utvalg av frukt og grønt, middagsmat og ferskvarer.

Tøff konkurranse

Stine legger ikke skjul på at det er tøff konkurranse i byen, men hun har vinneroppskriften klar:

- Foruten en flott og bugnende frukt- og grøntavdeling, skal vi skille oss ut med den blideste og hyggeligste betjeningen. Egg, melk og brød har alle, vi skal vinne med den beste servicen. Derfor har jeg lagt mest vekt på innstilling og holdninger i ansettelsesprosessen. Alt annet kan læres, sier Stine, som også er glad for å ha fått med tidligere ICA-medarbeidere på laget.

- Vi er så heldige å ha tre dyktige medarbeidere fra ICA-butikken med, og det er vi veldig glade for. Selv om butikken er pusset opp til det ugjenkjennelige, vil kundene kjenne igjen noen av dem som jobber her, smiler Stine.

30 år på åpningsdagen

Stine har vært ansatt i fem år, og kommer fra stillingen som assisterende butikksjef på KIWI Smestad i Lillehammer.

- Jeg har jobbet målrettet for å komme dit jeg er nå, og jeg har vært heldig som har hatt en god leder som har hjulpet meg, gitt meg muligheter og utviklet meg på veien. Å få åpne min egen butikk er en drøm som går i oppfyllelse, sier Stine, som fyller 30 år på åpningsdagen.

- Den bursdagen tenker jeg ikke så mye på nå. Butikken er den beste bursdagsgaven jeg kunne fått.

KIWI minipris er en av landets mest ekspansive dagligvarekjeder, og i 2015 åpnet vi 38 nye butikker. Vi er Norges største kjede i antall butikker, med 630 butikker over hele landet. I 2015 hadde vi en samlet omsetning på rundt 28 milliarder kroner. KIWI minipris er med i NorgesGruppen, som er Norges største dagligvaregruppering.