KIWI advarer mot svindelforsøk på SMS og e-post

Pressemelding   •   mai 22, 2014 07:30 CEST

KIWI har blitt kontaktet av flere kunder som har mottatt SMS og e-post om at de har vunnet et gavekort på 10.000 kroner eller mer fra KIWI.

Avsender misbruker KIWIs navn og logo for å fremstå som troverdig og skape tillit hos mottakeren.

KIWI beklager at useriøse aktører utnytter deres merkevare for egen vinning eller svindel, og anbefaler alle om å være obs om man får en slik melding, og slette den umiddelbart. KIWI jobber med å få stoppet SMS-ene og e-postene.

KIWI minipris er en av landets mest ekspansive dagligvarekjeder, og i 2013 åpnet vi 33 nye butikker. Vi er Norges største kjede i antall butikker, med over 600 butikker over hele landet. I 2013 hadde vi en samlet omsetning på rundt 26 milliarder kroner. Kjedekonseptet er faste, lave priser og en kostnadseffektiv drift. KIWI minipris er med i NorgesGruppen, som er Norges største dagligvaregruppering.

Kommentarer (5)

Dette holder fortsatt på. Fikk nettopp en meld nå om at jeg hadde vunnet 10 000 kr.

- Thea - 03-07-2014 19:16 CEST

Min mor fikk samme mail idag, de holder fortsatt på, jeg jobber i kiwi, så min mor trodde at det var en konkuranse jeg hadde meldt henne på...

- Lars - 12-07-2014 22:07 CEST

Hei, ville bare si ifra om at jeg fikk en slik melding i dag. Håper dere får tatt de som gjør det! :)

Hege

- Hege - 21-07-2014 20:00 CEST

Fikk nettopp en slik sms med link til nøyaktig det bildet dere viser til.

- Pernille - 22-07-2014 19:10 CEST

Fikk akkurat 2 stk melding, at jeg har vunnet 10.000 på gavekort.

- John - 28-07-2014 22:20 CEST