KIWI billigst i dagligvareportalen

I Forbrukerrådets nye dagligvareportal "Peiling" sammenliknes prisene i dagligvarebutikker over hele landet. 198 av de 200 billigste butikkene i testen er KIWI-butikker.

– Konkurransen om kundene er beinhard, og vi jobber knallhardt hver eneste dag for å være billigst. Dette er en hyggelig bekreftelse på at vi lykkes med arbeidet vårt, sier KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy, som lover å fortsette å kjempe.

– Vi gir oss aldri på pris! sier han.

Forbrukerrådets prissammenligningstjeneste gjør det mulig å se totalprisen for en ferdig sammensatt handlekurv i alle landets dagligvarebutikker. Prisene oppdateres hver torsdag med snittpriser for uken som har gått. I den første handlekurven som nå har blitt sjekket ligger 186 av de mest solgte dagligvarene.

– Vi er positive til alle tjenester som gjør det enklere for kunden å handle billig, og håper tjenesten gir nyttig informasjon som kommer kundene til gode, sier Bjørkøy.

I alle de største byene i Norge kommer KIWI best ut på prissammenligningen. I Oslo har KIWI de 15 øverste plassene på listen over dagligvarekjeder.

– KIWI skal være billigst på alle varer i hele landet, og det kjemper vi for hver eneste dag. Hver dag presser vi prisene, og daglig sjekker våre prisjegere alle prisene i lavpriskonkurrentenes butikker. Oppdager vi at de selger en vare billigere enn oss setter vi ned prisen tilsvarende eller mer. Dette gjør vi for at kundene alltid skal være trygge på at det skal lønne seg å handle i KIWI, avslutter KIWI-sjefen.

KIWI minipris er en av landets mest ekspansive dagligvarekjeder, og i 2016 åpnet vi 33 nye butikker. Vi er Norges største kjede i antall butikker, med 652 butikker over hele landet. I 2016 hadde vi en samlet omsetning på 33,6 milliarder kroner. KIWI minipris er med i NorgesGruppen, som er Norges største dagligvaregruppering.

Nora Mile Helgesen

Kommunikasjonsrådgiver 47852437