​Rørosmeieriet ny leverandør av økologisk melk og rømme

Rørosmeieriet blir ny nasjonal leverandør av økologisk melk og rømme i KIWI. – Avtalen skaper store muligheter for innovasjon og produktutvikling, sier meieribestyrer Trond Vilhelm Lund.

Rørosmeieriet inngikk høsten 2015 en større avtale med NorgesGruppen om levering av økologiske meieriprodukter. Denne uken blir produktene å finne i KIWI-butikker over hele landet.

- Vi gleder oss til å kunne tilby våre kunder melk og rømme fra Rørosmeieriet, som er en lokal leverandør som produserer kun økologiske produkter. Deres økologiske rømme vant prisen for Årets beste meieriprodukt under «Det Norske Måltid» tidligere i år, så dette er god, norsk kvalitet, sier KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy.

Etterspørselen etter økologiske produkter har økt kraftig de siste årene, og trenden ser ut til å fortsette.

- Vi har stor tro på Rørosmeieriet og ser helt klart utviklingsmuligheter i dette samarbeidet framover, sier Bjørkøy.

KIWI er Norges største kjede målt i antall butikker. Avtalen har derfor stor betydning for Rørosmeieriet, både for videre vekst, arbeidsplasser og utvikling av selskapet.

- Rørosmeieriet har investert 27 millioner kroner i nytt melketapperi, og vi gleder oss til å få utnyttet kapasiteten. Med denne avtalen i ryggen kan vi gi full gass, og satse enda mer på innovasjon og produktutvikling framover, sier meieribestyrer Trond Vilhelm Lund.

Rørosmeieriet økte sin omsetning med 30 prosent i 2015, og med den nye avtalen med KIWI ligger det an til en tilsvarende sterk vekst i inneværende år.

Økologisk lettmelk er nå på vei ut til alle KIWIs 630 butikker, mens ekstra lettmelk og rømme i første omgang blir tilgjengelig i rundt 550 butikker. De resterende butikkene vil få mulighet til å ta inn produktene ved stor etterspørsel.

For mer informasjon:
Trond Vilhelm Lund, meieribestyrer Rørosmeieriet: 991 07 731
Kristine Aakvaag Arvin, kommunikasjonssjef KIWI: 988 44 830

KIWI minipris er en av landets mest ekspansive dagligvarekjeder, og i 2015 åpnet vi 38 nye butikker. Vi er Norges største kjede i antall butikker, med 630 butikker over hele landet. I 2015 hadde vi en samlet omsetning på over 30 milliarder kroner. KIWI minipris er med i NorgesGruppen, som er Norges største dagligvaregruppering.KIWI er den yngste av lavpriskjedene.