​Tur til folket

KIWI jobber hver dag for å inspirere nordmenn til å ta sunne valg. Gjennom en ny samarbeidsavtale med Den Norske Turistforening (DNT) skal KIWI bidra til at 100 000 flere nordmenn kommer seg ut på tur innen 2018.

– Samarbeidsavtalen styrker KIWIs posisjon som leverandør av sunnhet til folket. Vi gleder oss til å jobbe med DNT, og til å sikre at flere nordmenn tar i bruk naturen. Sammen med et godt kosthold, er mosjon viktig for folkehelsa. Nå skal vi inspirere det norske folk til begge deler, sier KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy.

Nylig signerte DNT og NorgesGruppen en samarbeidsavtale med mål om å få 100 000 flere nordmenn ut på tur i 2018. KIWI er blant dem som vil jobbe aktivt for å nå dette målet, noe som passer godt til kjedens mål om å gi sunnhet til folket.

Kom deg ut!

– Vi kickstarter samarbeidet vårt med «Kom deg ut»-dagen 7. februar, forteller Bjørkøy.
Kom deg ut-dagen er Den Norske Turistforenings nasjonale turdag, og arrangeres av DNTs medlemsforeninger to ganger i året - i februar og september.

Aking, topptur, skileik og isfiske er noe av det som står på programmet på de 121 arrangementene som er planlagt over hele landet 7. februar.

Mer frukt og grønt

Sammen skal aktørene også sikre et større utvalg frukt og grønt på DNTs betjente hytter.

– Vi ser frem til å servere et enda større utvalg av frukt og grønt på våre betjente hytter, samt samarbeide om generell utvikling av matvareutvalget på våre ubetjente og selvbetjente hytter, sier generalsekretær i DNT, Nils Øveraas.

– De fleste liker en god appelsin i påskesola. Det skal være lett å velge sunt også i ski- og turløypene, understreker Bjørkøy.

Medlemsvekst i DNT, samt tilgang på god kaffe på alle betjente og ubetjente hytter er også blant målene i avtalen med NorgesGruppen. Målene skal nås gjennom konkrete tiltak som å mobilisere lokale krefter, sikre bedre vareleveranser, lage felles kampanjer og utvikle produktsamarbeid.

KIWI minipris er en av landets mest ekspansive dagligvarekjeder, og i 2015 åpnet vi 38 nye butikker. Vi er Norges største kjede i antall butikker, med 630 butikker over hele landet. I 2015 hadde vi en samlet omsetning på over 30 milliarder kroner. KIWI minipris er med i NorgesGruppen, som er Norges største dagligvaregruppering.KIWI er den yngste av lavpriskjedene.