Klarna inngår avtale med Gina Tricot

2010-12-13

Klarna har inngått en avtale med Gina Tricot om levering av betalingsløsninger for netthandel. Kunder i Gina Tricots nettbutikk har nå muligheten til å velge Klarna faktura, og betale først etter at de har mottatt varene. Med Klarnas betalingsløsning styrker Gina Tricot servicen til sine kunder ytterligere, og målet er å øke salget på nett.

Salget av moteklær og tilbehør over Internett vokser kraftig. For motekjeden Gina Tricot er nettbutikken en viktig del av selskapets vekststrategi, og de har nå inngått et samarbeid med Klarna for å øke servicen til sine kunder.

- Mange kunder foretrekker å betale med faktura når de handler på nettet. Med Klarnas anerkjente betalingsløsning håper vi å trekke flere kunder til vår webshop. En attraktiv betalingsløsning i kombinasjon med omfattende kunnskap om netthandel gjør Klarna til en viktig partner for oss i vår videre satsing på nett, sier Joakim Gregorsson, E-commerce Manager i Gina Tricot.

Klarnas betalingsløsninger finnes i dag i over 8 000 nettbutikker i Norden, Tyskland og Nederland, og benyttes årlig av over 3 millioner forbrukere. Gina Tricot tilbyr nå betaling via Klarna til sine nettkunder i Norge, Sverige, Finland og Tyskland.

Klessalget på nett vokser kraftig

Klarna samarbeider med flere ledende moteaktører på nettet, og har opplevd en kraftig salgsøkning i dette segmentet i løpet av de tre første kvartalene i 2010.

Direktør i Klarna i Norge, Johan Pettersson, ser gode forutsetninger for Gina Tricot på det hurtigvoksende motemarkedet på nettet.

- Ettersom flere forbrukere velger å handle på nett og kleskjedene fortsterker sitt tilbud, ser vi gode forutsetninger for fortsatt sterk vekst i segmentet. Gina Tricot tilbyr et bredt sortiment på en attraktiv plattform, og står godt rustet for å fortsette veksten på nett. Vi er glade for tilliten vi har fått fra Gina Tricot, og ser frem mot å være en del av deres satsing på netthandel fremover, sier Johan Pettersson, adm. direktør i Klarna i Norge.

For ytterligere informasjon, kontakt:
Johan Pettersson, adm. direktør i Klarna i Norge
E-post: johan@klarna.com

Joakim Gregorsson, E-commerce Manager, Gina Tricot
Tel: +46 0722-252 610

Om Gina Tricot
Gina Tricot er Nordens raskest voksende motekjede. I 2009 nådde foretaket over 2.3 milliarder kroner i omsetning, med over 135 butikker i Norge, Sverige, Finland og Danmark. Fremgangen er gjort mulig gjennom egen design og korte produksjonstider, men fremfor alt markedets trolig høyeste omsetningshastighet – bransjens ord for hvor kort tid et plagg finnes i butikken. Hver uke ankommer det nydesignede klær til butikkene, som i 2009 hadde mer enn 80 millioner besøkende. Alle beslutninger foretas på månedsbasis ved hovedkontoret i Borås i Svierge, og logistikken foregår direkte fra fabrikk til buikk, uten det tradisjonelle sentrallageret.