Dyrevennlige sko i Klingels vinterkolleksjon

Veganske sneakers – helt fri for animalsk materiale – er Klingels store hit når skomoten for høst/vinter 2015 presenteres. Resten av skokolleksjonen byr også på nyheter med sko i snirklete mønstre og iøynefallende detaljer.

– Den som ser på skoene som et tilbehør, har mye å velge i, sier Cornelia Broqvist, markedsansvarlig i Klingel Norden.

En av de mest spennende nyhetene i høstens skomote, er de veganske sneakersene fra The No Animal Brand. Materialet er 100% syntetisk, med såle av gummi. Skoen er mykt vattert og sitter godt på foten. Med stilig og sporty design egner den seg fint til å gå turer med.

– Denne skoen er et bra og dyrevennlig valg for dine føtter, og du kan være sikker på at det ikke er brukt noen animalske produkter verken i produksjon eller materiale, sier Broqvist. Fabrikanten ble tildelt organisasjonen PETAs Vegan Fashion Award 2014 i hjemlandet Tyskland.

Mønster som liver opp

Klingel presenterer mange fargerike og mønstrede sko i sin vinterkolleksjon. For eksempel kan Liva Loops ankelstøvlett i flere farger nevnes, som dessuten prydes med håndlaget stenpynt. Rieker har også en spennende kombinasjon av garnapplikasjoner i flere farger på sin nye støvlett.

– I år er det mønster som gjelder. Vi ser mye farger, og sommerens blomster og snirklete mønstre blir med over i vinterens mote, sier Broqvist.

Hos Laura Vita finner vi både støvler og støvletter for den som leter etter en sko med hæl. Den røde støvletten med blomsterdetaljer løfter enhver outfit flere hakk!

Rovers modeller stikker seg ut med morsomme mønstre og annerledes skaft. Her finner man sko både i nøytralt blått og flerfarget skinn, og flere har et romantisk uttrykk med for eksempel søte rosetter.

Klassiske farger og modeller

For den som leter etter en litt mer nøytral sko, finner man de klassiske modellene i tradisjonelle høstfarger som mørkeblått, brunt og svart.

– Vi ser mer vinrødt enn tidligere år, og det er også flere modeller der de klassiske høstfargene fremheves med lysere mønstre, sier Broqvist.

Et eksempel er ankelstøvletten fra Liva Loop med svart fremdel og blomstermønstret hæl.

Sko som gir føttene ny giv

Klingels skomote har fokus på komfort og funksjon. Har man føtter som krever litt ekstra, er varemerket Mae&Mathilda et fint alternativ. De har spesialisert seg på sko med bred vrist og skaftevidde. I tillegg er modellene ofte utstyrt med knapper, slik at man kan tilpasse skoen til foten og benet. Disse skoene er spesielt gode for den som lider av hallux valgus, eller såkalt skjev stortå.

Den som har store føtter, kan glede seg over at Klingel også tilbyr sko i store størrelser, noen ganger helt opp til størrelse 44 eller 45.

Flere av skoene med hæl har en blokkhæl for stabilitetens skyld, og for å lette belastningen på føtter og legger. Rieker og Tamaris er eksempler på merker i sortimentet som bidrar til fornøyde føtter.

– Det finnes ingen problemføtter – bare feil sko, sier Cornelia Broqvist.

Vinterens skokolleksjon er lagt ut for salg på www.klingel.no og i katalog.

For ytterligere informasjon, bilder og bestilling av prøvesko:

Last ned høyoppløselige bilder her.

For bestilling av prøvesko:

Cornelia Broqvist
Markedskoordinator Klingel
Mobil: 0046 739-600212
cornelia.broqvist@klingel.se

Daglig leder Klingel
Mobil: 0046 706-686086

Klingel – europeisk mote for voksne

Vi i Klingel vet at stil handler mer om passform enn figur. Derfor har vi spesialisert oss på europeisk mote som fremhever hver kroppsforms unike skjønnhet uten at det går på bekostning av kvalitet, funksjon eller design. Hos oss finner du dame- og herreklær, sko, smykker og accessoirer, samt interiørartikler. All handel foregår via postordre, katalog eller i nettbutikken www.klingel.no.

I Norge selges og markedsføres Klingel av K-Mail Order Norge AS, et datterselskap til det tyske motekonsernet K-Mail Order GmbH & Co. KG. Firmaet ble grunnlagt i 1920 og er Tysklands nest største aktør i bransjen. Klingels produkter blir solgt i 13 europeiske land. Mer informasjon om oss og vårt sortiment finner du på www.klingel.no. Følg oss gjerne på Facebook!