Klingels nye skomote for slitne føtter

Klingel presenterer årets skomote med stilrene modeller og fokus på komfort og passform. Skoene leveres i klassiske farger, og piffes opp med strass eller fine mønsterdetaljer.

– Når man har kommet litt opp i alder, er det ofte ekstra viktig å finne en funksjonell sko som er behagelig hele dagen. Og her har Klingel et bredt utvalg, sier Cornelia Broqvist, markedsansvarlig for Klingel Norden.

Mange kvinner får problemer med knær og føtter når de blir litt eldre. Derfor legger Klingel stor vekt på skikkelige sko av bra kvalitet. Lave hæler gjør skoen mer stabil og behagelig, og de brede blokkhælene gir veldig god støtte. Dette ser vi blant annet hos skoen fra Jenny by ara med fin blomsterdetalj. Den gjennomførte modellen med hullmønster har mykt polstret innersåle, og det myke skinnmaterialet former seg naturlig etter foten.

– Sko er viktig og ingenting man skal ta lett på. Har føttene det bra, så har også kroppen det bra, sier Cornelia Broqvist.

Klingels sko- og klesmote vender seg til kvinner som har passert 45 år. Deler av skosortimentet er også spesielt tilpasset problemføtter.

– Mange som lider av hallux valgus (skjev stortå) har problemer med å finne gode og fine sko. For dem finnes det modeller som kan tilpasses foten med borrelås, pumps med ekstra bred vrist og myke sko i stretchmateriale, sier Cornelia Broqvist.

Det er også vanlig at kvinner får flatere føtter ettersom årene går, eller etter for eksempel en graviditet. I slike tilfeller kan man ofte trenge spesielt tilpassede såler. En stor del av Klingels utvalg består av sko med en løs, uttagbar såle, som gjør at man enkelt kan flytte spesialsålene fra sko til sko, og kan variere stilen uten å gi slipp på den støtten som føttene trenger.

Til hverdags og fest

Klingels skomodeller er tidløse, og den som finner sin favorittmodell kan komplettere med en annen farge for variasjonens skyld. Klassiske farger som blått, beige, hvitt, rødt og svart er lette å matche, og kommer ofte tilbake i årets kolleksjon.

– Vi ser det i ankelstøvletten fra Jenny by ara, som er enkel å kombinere med klær og annet tilbehør. Vil man skille seg litt mer ut, har Liva Loop sko og sandaler med detaljer i strass og metallfarger.

Mange av skoene egner seg til turgåing, og kolleksjonen inneholder både slip-ins og sandaler som er behagelige på sommeren. Den blomstrete snøreskoen fra Liva Loop med fargesterkt mønster er en sommerfavoritt både i byen og på landet. Til festlige anledninger ser vi sko med blokkhæl og med åpen eller rund tå for god komfort, og for føtter som skal holde ut hele kvelden.

Store størrelser

Mange modeller finnes opp til størrelse 42, og noen helt til størrelse 44. Mae&Mathilda har for eksempel en sommerlig sandal med korkhæl som kan bestilles til størrelse 43. For deg med brede føtter finnes det et stort utvalg av sko med bredde H og K, mens kvinner med smalere føtter velger bredde F. Halvstørrelser finner du blant annet hos Jenny by ara, Caprise og Jana. Mer informasjon om størrelser og bredder finnes i størrelsesguiden på www.klingel.no.

For ytterligere informasjon og plagg for utlån

For bestilling av prøvesko:

Cornelia Broqvist
Markedskoordinator Klingel
Mobil: 0046 739-600212
cornelia.broqvist@klingel.se

Daglig leder Klingel
Mobil: 0046 706-686086

Klingel – europeisk mote for voksne

Vi i Klingel vet at stil handler mer om passform enn figur. Derfor har vi spesialisert oss på europeisk mote som fremhever hver kroppsforms unike skjønnhet uten at det går på bekostning av kvalitet, funksjon eller design. Hos oss finner du dame- og herreklær, sko, smykker og accessoirer, samt interiørartikler. All handel foregår via postordre, katalog eller i nettbutikken www.klingel.no.

I Norge selges og markedsføres Klingel av K-Mail Order Norge AS, et datterselskap til det tyske motekonsernet K-Mail Order GmbH & Co. KG. Firmaet ble grunnlagt i 1920 og er Tysklands nest største aktør i bransjen. Klingels produkter blir solgt i 13 europeiske land. Mer informasjon om oss og vårt sortiment finner du på www.klingel.no. Følg oss gjerne på Facebook!