Tankini – badedrakten for alle former

Er det vanskelig å finne en badedrakt som sitter fint og er behagelig? Føles bikinien for bar? Løsningen heter tankini – en flatterende todelt badedrakt som passer til alle kroppstyper og fasonger. I Klingels nye badekolleksjon dukker det opp mange tankinier i ulike modeller.

Tankini – en todelt badedrakt med bukse og topp – er blitt en storfavoritt for mange som tidligere hadde problemer med å finne passende badetøy.

– En tankini passer like bra til lange som korte kvinner. Mange modeller har bånd i siden som gjør det enkelt å regulere lengden på toppen selv, sier Cornelia Broqvist, kommunikasjonssjef i Klingel.

Den todelte badedrakten er samtidig enkel å skifte til, og vil man ha litt farge på magen er det bare å brette opp toppen når man ligger i solen.

Mønster på trendtoppen

Animal print, prikker, blomster og paisley – 2016 er sommeren der vi kommer til å få se en mengde herlige mønstre på badestranden. Alle mønstervarianter er representert i Klingels tankinisortiment. Den sebrastripete fra Maritim i svart og hvitt kombinerer trendsikkerhet med klassisk eleganse, mens den leopardmønstrede stikker seg ut med sin kiwigrønne underdel. De aller fleste tankinimodellene har lett vattering som gir form og støtte til bysten. For kvinner med en stor byste anbefales en modell med V-utringning, som f.eks. den blåmønstrede som finnes helt opp til str. 60.

Finn den rette

Foretrekker man en hel badedrakt, er den lett utsvingte kjolemodellen et fint alternativ. Perfekt for den som ikke liker at badedrakten strammer rundt rumpe og lår, og som heller vil ha en litt løsere og flatterende modell. Den svarte modellen med dyremønstrede detaljer har drapert rynking ved bysten, som fremhever formene på en fin måte. Også denne finnes i store størrelser, opp til str. 60 og i B-, C- og D-cup.

– Til enhver kropp finnes det perfekte badeplagget, det gjelder bare å finne det. Det er der vårt store sortiment kommer inn i bildet. Her finner man modeller som passer alle former og stiler, sier Cornelia Broqvist. Hun påpeker også fordelene med å handle på nett – uten stress, mas og kjas som lett oppstår i en butikk:

– Det tar litt tid, og man behøver ro og trygghet for å finne det perfekte badeplagget. Mange opplever hele prosessen med å handle badetøy på en positiv måte når de kan prøve det hjemme foran speilet, sier Broqvist.

Kvinner som liker å sole seg, kan glede seg over de populære badedraktene fra Schwab, som slipper gjennom sollyset. Nytt i år er at kolleksjonen kompletteres med en matchende badebukse til menn som også vil unngå skille. Ettersom badetøyet fra Schwab ikke har samme solbeskyttelse som en vanlig badedrakt, er det anbefalt å bruke solkrem på hele kroppen.

Velkledd fra morgen til kveld

Dersom man tilbringer en hel dag på stranden eller ved bassenget, er det praktisk å ha et plagg som dekker badedrakten. Da er strandkjolen det selvsagte valget. Den er lett å ta av og på, og passer ypperlig på vei til og fra stranden, når man vil ta en matbit eller bare en pause i skyggen.

Den lange strandtoppen fra Simone har trendy detaljer, som frynser i nederkanten og strasstener. Ønsker man en mer fargerik, glamorøs stil, kan man heller gå for den luftige kjolen i turkis fra Maritim. Vaffelsømmer foran og bak gjør passformen perfekt, og utringningen er dekket med pyntestener.Hvem har forresten sagt at en strandkjole bare kan brukes på stranden?

_______________________________________________________________________________________________

Sommerens kolleksjon ligger ute for salg på www.klingel.no og i katalog.

For ytterligere informasjon, bilder og bestilling av prøveplagg:

Last ned høyoppløselige bilder her: http://www.mynewsdesk.com/no/klingel/latest_media

For bestilling av prøveplagg:

Cornelia Broqvist, kommunikasjonssjef Klingel
Mobil: 0046 739-600212
cornelia.broqvist@klingel.se

Carina Bergudden, daglig leder Klingel
Mobil: 0046 706-686086

Klingel – europeisk mote for voksne

Vi i Klingel vet at stil handler mer om passform enn figur. Derfor har vi spesialisert oss på europeisk mote som fremhever hver kroppsforms unike skjønnhet uten at det går på bekostning av kvalitet, funksjon eller design. Hos oss finner du dame- og herreklær, sko, smykker og accessoirer, samt interiørartikler. All handel foregår via postordre, katalog eller i nettbutikken www.klingel.no.

I Norge selges og markedsføres Klingel av K-Mail Order Norge AS, et datterselskap til det tyske motekonsernet K-Mail Order GmbH & Co. KG. Firmaet ble grunnlagt i 1920 og er Tysklands nest største aktør i bransjen. Klingels produkter blir solgt i 13 europeiske land. Mer informasjon om oss og vårt sortiment finner du på www.klingel.no. Følg oss gjerne på Facebook!